همشهری آنلاین: بر اساس یافته‌های یک مطالعه‌ی جدید، شیوه راه رفتن چندین تن از مقامات روسیه مشابه هم و به شکلی است بتوانند به سرعت به سلاح دسترسی داشته باشند.

پوتین

به گزارش ديلي‌ تلگراف، شيوه راه رفتن پوتين بي‌شک نماد قدرت طلبي اوست و چند سياستمدار قدرتمند ديگر نيز به همين شيوه راه مي‌روند. حال اما دانشمندان ظرافت راه رفتن به شکل آموزش‌هاي گروه KGB (اداره اطلاعات و امنيت اتحاد جماهير شوروي سابق) را افشا کرده و مدعي شده‌اند که چند تن از والاترين مقامات روسيه از جمله ولاديمير پوتين به اين سبک راه مي‌روند.

نتايج يک مطالعه نشان مي‌دهد که آقاي پوتين و مقامات بلندمرتبه‌ي اين کشور طبق آموزش‌هاي سرويس امنيتي شوروي راه مي‌روند. طبق اين آموزش‌ها، شخص دست راستش را تا حد ممکن ثابت کنار بدن نگه داشته و دست چپ خود را تکان مي‌دهد.
محققان مي‌‎گويند که علاوه بر ولاديمير پوتين، ديميتري مدودف، نخست وزير اين کشور، آناتولي سرديوکوف و سرگي ايوانف، دو وزير سابق دفاع روسيه و يکي از مقامات بلندپايه نظامي اين کشور به همين شکل راه مي‌روند.

گفتني است آقاي مدودف هيچ تعليم نظامي يا اطلاعاتي نديده و اين روش را تقليد مي‌کند. کارشناسان اختلال حرکتي به سرپرستي باستيان بلوم، استاد عصب شناسي دانشگاه علوم پزشکي رادبود هلند، اعتراف مي‌کند که اولين بار که راه رفتن آقاي پوتين را ديده فکر مي‌کرده که او به علائم ابتداييِ بيماري پارکينسون مبتلا است.

پوتین

با اين حال اينکه آقاي رئيس جمهور به شکلي عجيب راه مي‌رود جاي کمي بحث دارد، چرا که وي در ورزش‌هاي وزنه‌برداري، جودو و شنا مهارت دارد و همين مهارت‌ها با اختلالات حرکتي و مشکلات ديگر ارتوپدي در تناقض است.

تيم تحقيقاتي زماني به اين نتيجه دست يافتند که با يک راهنماي آموزشي KGB برخورد کردند. در اين آموزش، بر نحوه دسترسي سريع به اسلحه تاکيد شده است. در اين راهنما آمده که «هنگام حرکت، لازم است که اسلحه خود را مقابل سينه يا در دست راست نگه داريد.»
در ادامه راهنما آمده که «حرکت به سمت جلو بايد با يک سمت بدن صورت گيرد که معمولا سمت چپ است.» بررسي ويديوهاي ديگر سران روسيه که پيشتر در KGB عضويت داشته يا نظامي بوده‌اند، نشان مي‌دهند که راه رفتن با چنين حالتي رايج بوده است.

در اين مطالعه، از شيوه راه رفتن پوتين به عنوان «شيوه هفت‌تير کشي» مطرح شده است. يکي از کاربران که هنگام برگزاري مراسم انتخاب پوتين به عنوان رئيس جمهور جديد در سال 2008 برگزار مي‌شد در آنجا حضور داشته مي‌گويد: «آقاي مدودف و پوتين در کنار هم راه مي‌رفتند. آقاي مدودف تلاش مي‌کرد تا اداي پوتين را دربياورد.»

البته برخي معتقدند که شيوه مشابه راه رفتن پوتين و ديگر مقامات روسيه حاکي از اتحاد آن‌ها در راس کشور دارند.

کد خبر 318328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha