همشهری آنلاین: سردار دهقان گفت:‌ سمت و سوی تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی ضمن مقابله و بی‌اثر کردن تهدیدات دشمن باید نیازهای آینده نیروهای مسلح را نیز پاسخ‌گو باشد.

حسین دهقان

به گزارش اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع، با اشاره به اهمیت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی، گفت: تشخیص نیاز و پاسخ به هنگام، راهبرد اصلی وزارت دفاع در تقویت بنیه دفاعی کشور و تجهیز نیروهای مسلح است و سمت و سوی تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی ضمن مقابله و بی‌اثر کردن تهدیدات دشمن باید نیازهای آینده نیروهای مسلح را نیز پاسخ‌گو باشد.

سردار دهقان ایجاد تحول و بالندگی در مجموعه‌های تحقیقاتی، صنعتی و فناورانه را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: این جشنواره باید سطح پیشرفت و تعالی را به صورت کاملا شفاف مشخص کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: باید ظرفیت‌های موجود را به سوی اولویت‌های اصلی و برتری‌ساز سوق دهیم و روند انجام پژوهش‌ها باید عملیات‌ساز، منجر به تولید دانش و صعود به یک پله بالاتر باشد.

وی گفت: راهی که مجموعه‌های صنعتی وزارت دفاع تاکنون پیموده‌اند، موجب مباهات و افتخار و نقش تعیین‌کننده‌ای در بازدارندگی موثر ایفا کرده است.

سردار دهقان با تجلیل و قدردانی از برگزیدگان و همه کسانی که به صورت فعال در این جشنواره مشارکت کردند، تصریح کرد: فاستبقوا الخیرات که از دستورات موکد الهی است پایه و اساس این جشنواره محسوب می‌شود که باید نتیجه آن اقتدار دفاعی و افزایش ضریب امنیت ملی باشد.

بیش از 600 عنوان ارائه شده در این جشنواره، 70 عنوان برتر انتخاب و مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند که شامل 23 عنوان طرح سامانه محور، 6 عنوان طرح فناوری محور، 3 عنوان طرح علمی و دانشی، 8 نفر محققان طراحی، 5 نفر محققان فناوری، 3 نفر محققان علمی و دانشی، 3 نفر مدیران تحقیقاتی، 2 دفتر طراحی، 3 نهاد مرکز توسعه فناوری، 3 نهاد دفتر مطالعات و نوآوری، 3 نهاد مدیریت دانش، 1 نفر پیشکسوت تحقیقاتی، 1 دانشگاه همکار و 1 شرکت دانش‌بنیان همکار هستند.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمان‌های صنایع دفاع، هوافضا، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، جغرافیایی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی نیروهای مسلح، اتکا، شرکت صاایران ،دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سپند نیز از نهادهای شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری به شمار می‌رود.

کد خبر 318213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha