سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری دو - محمد سرابی: داعشی‌ها یک علامت دارند؛ انگشت سبابه را رو به بالا می‌گیرند و بقیه انگشتان را به‌ترتیب جمع می‌کنند.

 اين علامت را بيشتر از همه در مقابل دوربين نشان مي‌دهند؛ موقعي كه به قتل و غارت‌هاي خود افتخار مي‌كنند و ديگران را از اين مي‌ترسانند كه به سراغشان خواهند آمد.

دين اسلام مانند 2 دين ديگر ابراهيمي از ابتداي نزول دشمناني داشت. 14قرن پيش مشركان حجاز دشمن اسلام بودند. آنها نسل اندر نسل از پدران خود خشونت را آموخته بودند و با قانون مرگ و انتقام روزگار مي‌گذراندند. شمشير، سرنوشت هر شخص و قبيله و خانواده را معين مي‌كرد و ظلم و مال‌اندوزي و خرافات، روال رايج زيستن شده بود و كشتار و سربريدن افتخار بود. بزرگ‌ترين فخر هر كس اين بود كه هيچ‌گاه دست از انتقام برندارد و هر خوني را بدون بخشش، تازه نگاه دارد.

در اين زمان، فرشته بر مردي از نسلي پاك ظاهر شد و به او پيام خدا را رساند. روزي كه مكه به‌دست پيامبر(ص) فتح و كعبه از بت‌ها پاك شد روز پايان دوران جاهليت شد اما آنها كه از جهان تنها شمشير را مي‌شناختند به حيات خود ادامه دادند تا آنگاه كه پيامبر(ص) چشم از جهان فروبست.

مردمي كه اسلام در دل آنها راه نيافته بود همان‌ها شدند كه بر خلافت مولا علي(ع) خروج و تيغ مسلمان‌كشي را تيز كردند؛ همان‌ها كه فرق امام اول شيعيان را شكافتند، نوه پيامبر را در صحراي كربلا تشنه به شهادت رساندند، كعبه را به آتش كشيدند و سال‌ها جنگ و خونريزي برپا كردند؛ كساني كه همان شمشير‌هاي دشمنان خونخوار دين خدا را در دست داشتند؛ تنها نام عوض كرده بودند و نسيم رحمت الهي جان‌هايشان را بيدار نكرده بود.

دشمنان اسلام، امروز هم لشكر و سرباز و امير دارند. اين روز‌ها جنگ از سرزمين‌هاي اسلامي بيرون رفته و جهان درگير موجوداتي وحشي‌ شده است كه دست از كشتن نمي‌كشند و مي‌كوشند هرچه مي‌توانند بي‌گناهان بيشتري را قرباني كنند. داعش مرز نمي‌شناسد و هر سو را جبهه جنگ مي‌داند. فراريان دسته دسته از حكومت آنها مي‌گريزند و به دريا مي‌زنند تا هرچه مي‌توانند دورتر شوند. از آن سو نيز هر كسي كه خوي آدمكشي دارد به اين لشكر خون آشام مي‌پيوندد و به همسايگان و هموطنانش پيام مي‌دهد كه به‌زودي همه شما را به خاك و خون خواهيم كشيد.

اگرچه غربي‌هايي كه از تكفيري‌ها آسيب ديده‌اند، بعضي به ظاهر و بعضي به واقع مي‌گويند كه اين وحشيان را به نمايندگي آيين محمدي نمي‌شناسند اما تكفيري‌ها خود اصرار دارند كه صاحب اسلام حقيقي هستند و آنچنان كه از نامشان برمي‌آيد، هر مسلماني به جز خود را كافر مي‌دانند. تكفيري‌ها مسلمان و مسيحي و يهودي يا عرب و كرد و غربي، همه را لايق گلوله و بمب مي‌دانند و سخت مي‌كوشند ديگران را به خشم و انتقام تحريك كنند تا هرچه بيشتر مرگ بيافرينند.

بايد از آنچه پيامبر(ص) به جاي گذاشت در مقابل دشمنانش حفاظت كرد و بزرگ‌ترين دشمنان اسلام كساني هستند كه بيشتر به ميراث محمدي لطمه مي‌زنند.

کد خبر 318182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha