همشهری آنلاین: تعداد ناشران ثبت نام کننده در نمایشگاه امسال یاد یار مهربان به بیش از 150 ناشر رسید.

به گزارش همشهری آنلاین در این نمایشگاه که پنجمین دوره خود را می گذراند،تا کنون 152 ناشرشرکت کرده‌اند که در میان آنها برخی ناشران شناخته شده چون چشمه، شباویز، افق، ققنوس، قدیانی، طرح نو،منادی تربیت،نگاه معاصر، علم و سخن نیز حضور دارند.

دراین نمایشگاه که هرساله از سوی موسسه نشر شهر برگزار می‌شود، کتاب‌هایی از ناشران خریداری و بین مدارس شهر تهران توزیع می‌شود.

نمایشگاه یاد یار مهربان از چهار سال قبل آغاز شد، اما در سال گذشته به جای اهدای کتاب وسایل ورزشی و کمک آموزشی به مدارس اهداء‌ شد.

یکی از ناشران در گفت وگویی با همشهری آنلاین نسبت به تخفیف بالای در نظر گرفته شده از سوی دست اندرکاران این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت با این رقم تخفیف و با توجه به این که ناشران اجازه فروش نقدی را ندارند، عملا سودی برای ناشران ندارد.

این ناشر پیشنهاد داد دست اندرکاران موسسه نشر شهر  بهتر است همانند وزارت ارشاد در برپایی نمایشگاه کتاب عمل کنند که ده درصد تخفیف کلی در نظر گرفتند و ناشران اجازه داشتند که خودشان فروش نقدی داشته باشند.

برابر مقررات اعلام شده در فراخوان نمایشگاه یاد یار مهربان، اگر کتابهای ارائه شده از قیمتی بالاتر از عرف برخوردار باشند نیز دست اندرکاران نمایشگاه مجازند که تخفیفاتی بیشتر از 35 درصد برای آن درنظر بگیرند.

نمایشگاه یاد یار مهربان آبان ماه و همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود و ناشران علاقه‌مند به شرکت دراین نمایشگاه تا پایان شهریور فرصت دارند با ارسال فرم و نیز کتاب‌هایی که می‌خواهند شرکت بدهند در این نمایشگاه شرکت کنند.[فراخوان نمایشگاه یاد یار مهربان]

کد خبر 31811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز