همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا در اظهارات جدید خود به هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش حمله و او را "یکی از بدترین وزرای خارجه تاریخ آمریکا" توصیف کرد که "صدها هزار تن به دلیل حماقت او" کشته شده‌اند.

ترامپ: هیلاری کلینتون مسئول جنگ داخلی سوریه است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ملاک ثروتمند در برنامه یکشنبه شب فاکس نیوز کلینتون و "سیاست‌های احمقانه‌اش" را مقصر تنش‌های موجود سوریه دانست.

کلینتون به عنوان اولین وزیر خارجه دولت باراک اوباما، اصرار داشت تا آمریکا گروههای میانه‌روی سوری را مسلح کند.

ترامپ در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: نگاه کنید که او (کلینتون) با لیبی، سوریه و مصر چه کرد. کاری که او با مصر کرد یک فاجعه کامل است. او با حماقت خود باعث مرگ صدها هزار تن شد.

به نظر می‌رسد ترامپ با مطرح کردن این مسائل درصدد رد تئوری توطئه‌ای است که طی توئیتی توسط جب بوش، دیگر نامزد جمهوری خواه مطرح شد: "ترامپ و کلینتون با هم دست به یکی کرده‌اند تا راه رسیدن کلینتون به کاخ سفید را هموار کنند!"

ترامپ اما در مصاحبه یکشنبه شب خود به تد کروز، دیگر رقیب جمهوری خواه خود حمله کرد: "به نظر من کروز برای ریاست جمهوری مناسب نیست چرا که قضاوت لازم برای این کار را ندارد."

در حالی که کروز هنوز به اظهارات ترامپ واکنشی نشان نداده، سایر نامزدهای جمهوری خواه معتقدند، ترامپ برای جلب توجه به بیان چنین اظهاراتی می‌پردازد.

طی روزهای اخیر نیز کلینتون گفته بود اظهارات ترامپ دیگر خنده‌دار نیست بلکه باید آنها را خطرناک دانست.

ترامپ در تازه‌ترین اظهارات جنجال برانگیزش خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

کد خبر 318061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha