سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از مقاله‌نویسان دعوت کرده برای شرکت در سومین مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی دست به قلم شوند

به گزارش روابط عمومی کانون، این مسابقه با هدف تقویت جنبه‌های علمی قصه‌گویی و اثرات آن بر فرهنگ ملی مذهبی، در سومین سال برگزاری خود 7 محور و موضوع را مورد توجه قرار داده است.

بر این اساس صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه، دانشجویان، مربیان و معلمان می‌توانند در مورد «نقش ابزار و چگونگی بهره‌گیری از آن در جریان قصه‌گویی» ، «تفاوت‌ها و ویژگی‌های قصه‌گویی برای خردسالان و بزرگسالان»، «سهم و چگونگی استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی و مرزبندی آن با دیگر هنرهای نمایشی» و «ضرورت، ویژگی و شرایط لازم برای اجرای گروهی قصه‌گویی» مقاله بنویسند.

این مسابقه در عین حال توجه ویژه‌ای به قصه‌گویی از داستان‌های کهن و بومی از خود نشان داده به نحوی که سه موضوع دیگر آن به «جایگاه و اهمیت قصه‌گویی در سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی و بومی محلی»، «چگونگی آماده‌سازی قصه‌های کهن برای قصه‌گویی» و «قصه‌گویی کهن و قصه‌گویی مدرن، تفاوت‌ها و اشتراک‌ها» اختصاص یافته است، ضمن این که علاقه‌مندان می‌توانند برای هر یک از موضوعات به صورت مستقل مقاله‌ای ارایه دهند.

دبیرخانه سومین مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی در کانون از علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت علمی، پژوهشی درخواست کرده است حداکثر تا روز 20 آبان امسال مقالات خود را به صورت تایپی در 10 صفحه A4 همراه با فرم مشخصات خود از طریق نشانی پست الکترونیک DMF@kanoonparvaresh.com یا پست سفارشی به نشانی تهران، خیابان فردوسی،‌ خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه مسعود سعد سلمان، شماره 30،‌ مرکز آموزش کانون ارسال کنند.

همچنین از ارایه دهندگان مقاله‌ها خواسته شده مشخصات خود را شامل نام و نام خانوادگی، رشته و مدرک تحصیلی، شغل و محل اشتغال، عنوان مقاله، نشانی، شماره تلفن، نمابر و پست الکترونیک همراه با مقاله در اختیار دبیرخانه مسابقه قرار دهند.

سومین مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی در پایان آذر همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره قصه‌گویی مراکز فرهنگی‌، هنری کانون در شیراز، با ارزیابی مقاله‌های ارسال شده به دبیرخانه به سه مقاله نخست به ترتیب 3، 2 و 1 سکه تمام بهار آزادی به همراه تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر اهدا خواهد کرد ضمن این که از صاحبان آثار برتر برای شرکت در جشنواره قصه‌گویی و ارایه مقاله خود دعوت خواهد شد.

تناسب متن با عنوان مقاله،‌ رعایت قواعد تدوین مقالات علمی و پژوهشی، پرهیز از اقتباس و گردآوری، رعایت اصول نگارش و ویرایش در متن مقاله‌، استفاده از منابع و مأخذ معتبر با ذکر عناوین مربوطه، کیفیت محتوا و سهم آن در گسترش دانش کاربردی قصه‌گویی، تازگی و نو بودن محتوای متن و خلاقیت در طرح دیدگاه‌ها و سهم آنها در تدوین و تنظیم متن از معیارهای ارزیابی آثار عنوان شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسابقه و دریافت فرم مشخصات آن همچنین می‌توانند با شماره تلفن‌های 66705195-66701183 تماس بگیرند یا به بخش اخبار سایت اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com مراجعه کنند.

کد خبر 31804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز