دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

استاندار اصفهان گفت: جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود بدون احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی بیانگر احیای حوضه آبریز زاینده‌رود نیست و احیای حوضه آبریز زاینده‌رود زمانی اتفاق می‌افتد که تالاب گاوخونی احیا شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط‌زيست اصفهان، زرگرپور در نخستين نشست ستاد احياي تالاب بين‌المللي گاوخوني تأكيد كرد: حتي اگر رودخانه زاينده‌رود به رودخانه دائمي تبديل شود ولي تالاب گاوخوني احيا نشده باشد نمي‌توانيم بگوييم كه حوضه آبريز زاينده‌رود احيا شده است.

استاندار اصفهان در اين نشست افزود: تالاب گاوخوني جايگاه ويژه‌اي دارد و همانطور كه براي طرح بيابان‌زدايي هم مطرح شد بايد در اولويت نخست قرار گيرد و جدي گرفته شود.

وي با اشاره به اينكه تا قبل از سال 76 در وزارت نيرو چيزي به‌عنوان حقابه زيست‌محيطي مطرح نبود، افزود: بسياري از مشكلات امروز به بي‌توجهي و غفلت به مسائل زيست‌محيطي در آن زمان بازمي‌گردد.

زرگرپور تصريح كرد: از سال 76- 80 نظام تخصيص يا حسابداري ملي آب طراحي، تصويب و در دستور كار قرار گرفت و از سال 80 به بعد مصوبات وزارت نيرو تخصيص‌هاي مربوط به محيط‌زيست را درنظر مي‌گرفت.

وي با بيان اينكه طرح مقوله تالاب بين‌المللي گاوخوني در شوراي‌عالي محيط‌زيست از درخواست‌هاي مديريت استان در نخستين سفر رئيس سازمان محيط‌زيست كشور به استان بود، تصريح كرد: اين درخواست به اين دليل مطرح شد كه در اين شورا مصوباتي داده مي‌شود كه همه دستگاه‌ها مجبور به اجراي آن هستند.

کد خبر 317970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha