مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هر کسی ممکن است خشمگین شود، اما همه نمی‌دانند چطور خشمشان را به شیوه‌ای سالم ابراز کنند.

anger

این نکات را درباره ابراز و مهار خشم در نظر داشته باشید:

- قبل از اینکه حرفی بزنید، فکر کنید. چند لحظه‌ای صبر کنید، افکارتان را جمع و جور کنید و بعد چیزی بگویید. به سایر افراد دخیل در آن وضعیت نیز اجازه دهید حرفشان را بزنند.

- از واکنش‌های خشونت‌آمیز خودداری کنید. بیان خشم مشکلی ایجاد نمی‌کند، به شرطی که به شیوه‌ای آرام و عقلانی آن را ابراز کنید. همانطور که در بالا گفته شد، کمی صبر کنید و هنگامی که توانستید به روشنی فکر کنید. ناراحتی خود را به طور مؤکد اما غیرتهاجمی بیان کنید. نگرانی‌ها و نیازهایتان را به طور روشن و صریح بیان کنید، بدون اینکه عواطف دیگران را جریحه‌دار کنید یا اینکه تلاش کنید به زور بر آنان مسلط شوید.

- هنگامی خشم‌تان را فرومی‌برید، احتیاط را از دست ندهید. از درونی کردن خشم و متوجه کردن آن به خودتان یا برون‌ریزی آن از راه‌های دیگری خودداری کنید.

- در هنگام خشمگین شدن، پیش از آنکه به حل مشکل بپردازید، اول اقداماتی برای آرام نگهداشتن خودتان، کنترل کردن احساسات‌تان و اجازه دادن به فروکش کردن خشمتان انجام دهید.

- از طنز برای رهایی تنشتان استفاده کنید. به شوخی گرفتن می‌تواند به کاهش تنشتان کمک کند. از طنز استفاده کنید تا بتوانید با چیزی که خشمگین‌تان می‌کند، مواجه شوید و انتظارات غیرواقعگرایانه‌ای از پیشرفت امور دارید، از سرتان بیفتند. البته از زخم‌زبان زدن پرهیز کنید- این کار می‌تواند احساسات مخاطبانتان را جریحه‌دار کند و باعث بدتر شدن وضعیت شود.

- راه‌های حل‌های احتمالی را شناسایی کنید. به جای متمرکز شدن بر چیزهای که شما را عصبانی می‌کنند، بر راه‌حل‌هایی متمرکز شوید که می‌توانند مشکل را برطرف کنند. آیا اتاق شلوغ بچه‌تان شما را عصبانی می‌کند. در اتاقش را ببندید. آیا هر شب همسرتان دیر بر شام حاضر می‌شود. ساعت شام را عقب بیندازید. به خودتان یادآوری کنید که خشم هیچ چیز را حل نمی‌کند و فقط ممکن است موقعیت را بدتر کند.

- فعالیت جسمی می‌تواند به کاهش استرس که می‌تواند باعث خشمگین‌تر شدن شما شود، کمک کند. اگر احساس می‌کنید خشمتان دارد بالا می‌گیرد، به پیاده‌روی سریع یا دویدن بپردازید یا اینکه مدتی را صرف انجام فعالیت جسمی لذتبخش دیگری کنید.

- به خودتان زمان استراحت بدهید. در طول زمان‌هایی از روز که تنش‌زا هستند، دوره‌های کوتاه استراحت برای خود بگذارید. چند دقیقه زمان آرام ممکن است به شما کمک کند که آمادگی بیشتری برای مواجهه با امور بدون تحریک یا خشمگین شدن پیدا کنید.

Healthday 

کد خبر 317966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha