سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور پرتغال امروز (سه‌شنبه 27 شهریور) اعلام کرد، وزیران اتحادیه اروپا درباره مشخصه‌ها و وظایف هماهنگ‌کننده جدید امور ضدتروریسم این بلوک به توافق رسیده‌اند.

خبرگزاری سوئیس از بروکسل گزارش داد، روئی پریرا (Rui Pereira) پیش از اجلاس وزیران کشور و دادگستری اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «من خوشحالم که اعلام کنم وزیران به توافقی درباره مشخصه‌ها، مسوولیت‌ها و اختیارات هماهنگ‌کننده جدید ضدتروریسم دست یافته‌اند.»
سمت هماهنگ‌کننده ضدتروریسم در سال 2004 میلادی و در واکنش به بمب‌گذاری قطار همان‌سال در مادرید ایجاد شد، اما از ماه مارس و زمانی که گییس دو وریس (Gijs de Vries) هلندی از این سمت به دلایل شخصی استعفا داد، خالی ماند.
گفته می‌شود به طور قطع اختلافات بر سر گستره دقیق این شغل باعث استعفای وریس از این سمت و نیز تاخیر در معرفی جانشین وی شده است.
پریرا اسامی اشخاصی را که برای این سمت در نظر گرفته شده‌اند، ذکر نکرد اما گفت انتظار دارد هماهنگ‌کننده جدید «به زودی» منتصب شود.
خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مسوول نهایی انتخاب رییس جدید امور ضدتروریسم است.
وزیران کشور و دادگستری این بلوک 27 عضوی قرار است امروز در اجلاس شورایی خود در بروکسل درباره موضوعات مختلفی از جمله پیشرفت درباره توافق مرزهای باز شنگن و راه‌های ارتقای مبارزه این اتحادیه با مهاجرت‌های غیرقانونی بحث و گفت‌وگو کنند.
کد خبر 31763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز