سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده از کراوات، آستین‌های بلند و جواهرات بوسیله پزشکان انگلیسی در محیط های درمانی ممنوع شد. این مقررات از سال آینده به مرجله اجرا در خواهد آمد.

به گزارش آسوشیتدپرس بر اساس مقررات جدید در مورد پوشش در بیمارستان معمولا دکترها ترغیب می‌شوند که ظاهری حرفه‌ای داشته باشند که معمولا به معنای کراوات زدن است.

اما با بالا گرفتن نگرانی‌ها د ر مورد عفونت‌های ایجاد شده در بیمارستان، پزشکان  دارند لباس‌هایشان را با دقت بیشتری بررسی می‌کنند.

وزارت بهداشت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ "کراوات با وجود آنکه به ندرت شسته می‌شود، هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کراوات نقش مفیدی در مراقبت از بیماران ندارد و نشان داده شده است که عوامل بیماری زا بر روی آنها جایگزین می‌شوند."

آلن جانسون وزیر بهداشت انگلیس گفت مقررات جدید به معنای پایان یافتن استفاده از روپوش‌های سنتی پزشکی سفید آستین‌بلند خواهد بود. همچنین کاربرد ناخن مصنوعی، جواهرات و ساعت مچی که بر اساس هشدار وزارت بهداشت انگلیس می‌توانند حامل میکروب باشند، کنار گذاشته خواهد شد.

جانسون گفت این مقررات لباس "برهنه در زیر آرنج" به پیشگیری از گسترش باکتری "استافیلوکوک طلایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک متی سیلین" یا MRSA - باکتری مرگباری که تقریبا به هر آنتی بیوتیک در دسترسی مقاوم است - کمک خواهد کرد.

MRSA که عموما به ان "ابرمیکروب"‌می‌گویند مسئول بیش از 40 درصد عفونت‌های خونی درون بیمارستانی در انگلیس است. از آنجایی که از بین‌بردن این باکتری بسیار مشکل است، پزشکان بر جلوگیری از گسترش آن بز طریق بهبود بخشیدن به بهداشت بیمارستان ‌ها معطوف شده‌اند.

یک بررسی در سال 2004 بر روی کراوات دکترها در یک بیمارستان  نیویورک نشان داد که تقریبا نیمی از آنها حاوی دست کم یک گونه از میکروب‌های عفونی هستند. در سال 2006 نیز انجمن پزشکی انگلیس پزشکان را ترغیب کرد که ضمائم لباس یا به قول این انجمن از "پوشش‌های زائد و بدون کارکرد" در سر کار پرهیز کنند.

کد خبر 31749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز