همشهری‌آنلاین: وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نسبت آمادگی سامانه‌های موشکی هسته‌ای این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی تا ۹۵ درصد و نسبت تجهیز به تسلیحات نظامی نوین تا ۵۱ درصد افزایش یافته است.

سرگئی شویگو، وزير دفاع روسيه طی نطقی در نشست فرماندهان وزارت دفاع به ریاست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور اين كشور تاکید کرد: نیروهای راهبردی روسيه طی امسال 10 بمب‌افکن پیشرفته از جمله دو هواپیمای توپولوف 160 ، سه فروند هواپیمای توپولوف 95 ام اس و پنج هواپیمای توپولوف 22 ام دریافت کرده‌اند.

نیروی دریایی روسیه در سال 2015 دو زیردریایی راهبردی هسته‌ای موسوم به ولادیمیر مونوماخ و الکساندر نیفسکی دریافت کرده‌است و تا 56 درصد به تسلیحات نوین مجهز شده‌است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری سما از مسکو، سرگئی شویگو تصریح کرد: ارتش روسیه امروز تا 47 درصد به سلاح‌ها و تجهیزات جنگی نوین مجهز شده است و درصد اختیاراتش نیز در 2015 به 89 درصد رسیده‌است.

او گفت: «درصد تجهیز ارتش به سلاح‌ها و امکانات جنگی در سال 2016 به حدود 51 درصد و اختیاراتش نیز دست‌کم به 92 درصد افزایش خواهد یافت.»

وزیر دفاع روسیه افزود: نیروی هوایی نیز در 2016 دو بمب‌افکن پیشرفته توپولوف 160 و هفت بمب‌افکن مجهز به سیستم‌های الکترونیکی جدید مدل تو 95 ام اس ام دریافت خواهد کرد.علاوه بر اين بيش از 200 فروند هواپیما و بالگرد جدید به نیروی هوایی روسيه تحويل داده‌ خواهد شد.

کد خبر 316882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha