مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس درگزارش سالانه خود چاقی را بزرگترین خطر برای سلامت زنان و نسل‌های آینده توصیف کرده‌است.

چاقی

به گزارش ایسنا، سالی دیویس، در این گزارش که به سلامت زنان اختصاص داشت ازدولت انگلیس خواسته این موضوع را خطر ملی تلقی و برای پیشگیری از این فاجعه در حال گسترش اقدام کند

در این گزارش پیشگیری از چاقی برای تمام جمعیت انگلیس موضوعی جدی قلمداد شده اما متذکر شده این موضوع در مورد زنان اهمیت ویژه‌ای دارد چون بیشتراز مردان باعث کوتاه شدن عمر آنها می‌شود.

در انگلیس در سال 2013 میلادی 64 درصد زنان 34 تا 44 سال و 71 درصد زنان 45 تا 54 ساله اضافه وزن داشتند یا چاق بودند.
به گزارش بی‌بی‌سی، دیویس تاکید کرده زنان برای سلامتی خود، فرزندان و نوه هایشان باید مواظب سلامت جسمی و روانی خود در دوران حاملگی باشند چون این دوران می تواند تاثیر ماندگار بر سلامت مادر و جنین بگذارد و برای مثال احتمال دیابت را در فرزند افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد چاقی مادر در دوران بارداری احتمال سقط یا نارس متولد شدن جنین را هم افزایش می‌دهد.

دیویس همچنین گفته است که قصد دارد این باور نادرست را که مادر باردار باید به جای دو نفر غذا بخورد ریشه‌کن کند. مادر باردار باید یک تغذیه سالم و متعادل داشته باشد، میوه و سبزیجات زیاد مصرف کند و از مصرف الکل یا کشیدن سیگار پرهیز نماید.
در این گزارش بر اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام اختلالات خوردن (بی‌اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و بی‌اختیاری در خوردن) تاکید شده چرا که این اختلالات بیشتر در زنان دیده می‌‍شوند.

کد خبر 316788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha