سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلانی: کتاب نقاشی و عکس‌های «فخرالدین فخرالدینی» درسه جلد طی مراسمی با عنوان «سلام آقای پرتره» روز ۲۲ آذرماه ساعت ۱۷ درگالری فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

فخرالدین فخر‌الدینی

در برنامه "سلام آقاي پرتره" از دوکتاب شامل عکس‌های پرتره اصحاب فرهنگ و هنر، چهره‌های سرشناس، همچنین کتاب سوم شامل آثارپرتره نگاری بصورت نقاشی رئال، رونمایی خواهد شد.

فخرالدینی بیش از 50 سال است كه به واسطه عکاسی پرتره به روش آنالوگ شهرت دارد. وي درمورد این نوع عکاسی می‌گوید:حسی که من نسبت به عکاسی آنالوگ دارم به دیجیتال ندارم .عکاسی که 6 فریم در دوربین دارد، راجع به کار مورد نظرش فکر می‌کند، چگونه کارکند تا فریم هایش به هدر نرود و این فکر کردن نیزسازندگی به همراه دارد. ولی در دیجیتال آنقدر عکس می‌گیرد تا تصادفی یکی ازعکس‌ها خوب شود.

وی که تکنیک کارخودش را بیشتر از عکاس صاحب نام «یوسف کارش » الهام گرفته، مي‌گويد:خوشحالم که با عکاسی پرتره‌های افراد صاحب نام و چهره های سرشناس فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی و جمع‌آوری آنها درمجموعه‌ای برای نسل‌های آینده این شخصیت‌ها را ماندگار کرده‌ام، زیرا این سبک پرتره‌نگاری با تکنیک بالا قیافه حقیقی این شخصیت‌ها را نشان خواهد داد.

فخرالدینی که هنوز با دوربینی که 53 سال پیش در سفرش به آلمان عکاس معرف آلمانی شارکویسکی به او هدیه داده عکاسی این پرتره‌ها را انجام می‌دهد مي‌گويد: در11 سالگی یک نقاشی رنگ و روغن از فردوسی کشیدم که کپی از کار رضا ارجمندی بود و به اين هنر ادامه دادم. سبک کار من در نقاشي رئالیسم است و که در کنار آن عکاسی را نیز ادامه دادم .

فخر‌الديني معتقد است: هنر آن قدر وسیع است که نمی‌توان به انتهای آن رسید. هر چقدر کار کنی باز هم فکر می‌کنی کامل نشده است و من هنوز دارم یاد می‌گیرم و سعی می‌کنم کارهایم را نسبت به گذشته بهتر کنم و نقطه ضعف‌هایی را که خودم می‌بینم برطرف نمایم.

در مراسم " سلام آقاي پرتره" علاوه برسخنرانی چند تن از شخصیت‌های فرهنگی و هنری، فیلم مستندی از سیف الله صمدیان نیز پخش خواهد شد که درخصوص این سه جلد کتاب خواهد بود. طرح جلد این سه کتاب را نیز استاد متین طراحی کرده است و درجلد اول و سوم این کتاب‌ها 70 پرتره برای اولین بار منتشر خواهد شد.

درمراسم رونمایی کتاب، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی،علمی و هنرمندان،حضور دارند.

  نمایشگاه پرتره‌های عکس و نقاشی استاد فخرالدین فخرالدینی از 22تا24 آذرماه دایره است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 17الی 20 و روزهای دیگر از ساعت 10 الی 20 از این آثار،درگالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دیدن نمایند.

اين مراسم كار مشترك مجله هنر و بنياد آفرينش‌هاي فرهنگسراي نياوران است.

کد خبر 316539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha