دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه ۶ دسامبر (۱۵ آذر) گفت آخرین اسکن مغز نشان داد که نشانه‌ای از سرطان در آن وجود ندارد.

carter

به گزارش رویترز کارتر ۹۱ ساله که در ماه اوت درمان برای سرطان از نوع ملانوم را که از کبدش به مغزش منتشر شده بود، آغاز کرد. گفت، آزمایش ام‌آرآی پیشین نشان داده بود که چهار نقطه سرطانی را در مغزش به درمان جواب داده است.

کارتر بعد در بیانیه مکتوب کوتاهی تأیید کرد که آخرین اسکن مغز او «هیچ نشانه‌ای از نقاط ابتدایی سرطانی یا نقاط جدیدی از سرطان را نشان نداده است.

او کفت به دریافت دوزهای مرتب پمبرولیزوماب، درمان جدیدی از رده نویدبخشی از داروها که دستگاه ایمنی بدن را به مبارزه با سرطان برمی‌انگیزند، ادامه می‌دهد. این داروی ایمنی را شرکت مرک با نام تجاری کیترودا تولید می‌کند.

دکتر مارک ارنستوف، رئیس برنامه ملانوم در انستیتوی سرطان توسیگ در کلینیک کلیولند در اوهایو گفت، با اینکه حدود ۳۰ درصد از بیمارانی که با این دارو درمان می‌شوند، تحلیل رفتن عمده در سرطانشان را تجربه می‌کنند، فقط حدود ۵ درصد به فروکش کامل سرطان می‌رسند.  ایمنی‌درمانی به‌طور میانگین مدت امید به زندگی بیمار را تا یک و سال نیم افزایش می‌دهد.

ارنستوف که در درمان کارتر شرکت ندارد، گفت: «البته افرادی که به فروکش کامل می‌رسند معمولاً برای مدت بسیار طولانی‌تری زنده می‌مانند.»

منتقدان دوران رئیس‌جمهوری او در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ را دورانی شکست‌خورده می‌شمارند. او انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری‌اش در سال ۱۹۸۰ را به رونالد ریگان، نامزد جمهوری‌خواه باخت.

کد خبر 316252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha