یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ضرب آوا که نت نوشته ۱۲ تصنیف قدیمی است با کوشش حمید قنبری، نوازنده تنبک گردآوری و نت نویسی شده و به همراه آلبوم با تار احسان امامی و تنبک حمید قنبری و آواز وحید تاج از سوی انتشارات ماهور به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین این کتاب مجموعه‌ای است آموزشی هم برای خواندن تصنیف و هم آشنایی با نحوه نواختن ریتم‌ها و در نهایت تمرین خواندن و نواختن همزمان؛ یعنی همان هنری که دیریست به دست فراموشی سپرده شده است.

در این کتاب، مجموعه ۱۲ تصنیف قدیمی به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده که هرکدام در یکی از مقام‌های موسیقی دستگاهی قرار دارند و نحوه چیدمان کلام تصانیف به نسبت شماره ضرب اجرایی آنها تفکیک و جداسازی شده است. این بخش‌بندی به شکلی ترتیب داده شده که هنرآموز بدون درگیری با مباحث تئوریک می‌تواند به سادگی - با توجه به نمودار طراحی شده- بیشتر به سوی تمرین عملی و کاربردی هدایت شود.

آلبوم صوتی که ضمیمه این مجموعه شده است شامل اجرای هر دوازده تصنیف به همراهی نوازندگی تار و تمبک است که هنرآموز را با شکل اجرای صحیح تصنیف‌ها آشنا می‌کند و در ادامه ملودی تمامی تصنیف‌ها بدون کلام برای تمرین و بازخوانی هنرجو گنجانده شده است. 

کد خبر 316060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha