همشهری‌آنلاین: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از ترکیه خواست فورا نظامیانش را از عراق خارج کند و حضور این نیروها در کشورش را نقض خطرناک حاکمیت ملی عراق دانست.

alabadi

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، حیدر العبادی،نخست‌وزير عراق در واکنش به اقدام ترکیه در اعزام صدها نیرو به خاک عراق بر لزوم خروج فوری این نیروها تاکید کرد و گفت: تركيه به حسن همجواری احترام بگذارد و عقب‌نشینی نیروهایش را از خاک عراق فورا آغاز کند.

او با صدور بیانیه‌ای افزود: حضور نیروهای ترکیه در استان نینوا بدون درخواست یا اجازه دولت عراق نقض خطرناک حاکمیت ملی عراق است.

العبادی تاکید کرد: عراق نیازی به حضور نیروهای زمینی بیگانه ندارد و از هیچ کشوری برای اعزام نیرو درخواست نکرده است.

در این بیانیه همچنين آمده است: ما اعزام نیروهای بیگانه به خاک عراق را اقدامی خصمانه می‌دانیم. دولت عراق از کشورهای جهان و ائتلاف بین‌المللی می‌خواهد تا از عراق در جنگ علیه داعش حمایت کنند.

به گزارش واحد مركزي خبر، وزارت امور خارجه عراق نيز بيانيه‌اي در اين زمينه صادر و تاکید کرد: اقدام ترکیه در اعزام نیروی نظامی به استان نینوا بدون هماهنگی با بغداد، تجاوز به خاک عراق است.

در این بیانیه آمده است: عراق هر نوع عملیات نظامی را که بدون هماهنگی با بغداد باشد، رد می‌کند.

دولت ترکیه به بهانه مشارکت در عملیات آزادسازی موصل و آموزش نیروهای پیشمرگ‌ها صدها نظامی خود را به همراه ده‌ها تانک و زره پوش به جنوب شهر موصل اعزام کرد.

کد خبر 315990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha