رئیس مرکز تحقیقات ایدز از اقدامات شهرداری تهران در پیشگیری از شیوع ایدز قدردانی کرد.

ایدز

مينو محرز با اشاره به افزايش آمار مبتلايان به ايدز بر ضرورت ورود تمامي ارگان‌هاي مسئول در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و جلوگيري از انتقال اين ويروس تأكيدكرده و گفت: به باور من اين دوره از مديريت شهري تنها دوره‌اي است كه شهرداري تهران براي حوزه سلامت برنامه دارد و خانه‌هاي سلامت را در محله‌ها فعال كرده است. وي با بيان اينكه هم‌اكنون 30هزار نفر مبتلا به ايدز در كشور شناسايي شده‌اند كه آمار واقعي حدود 90هزار نفر هستند، گفت: طبق تحقيقات سال92، ميزان شيوع بيماري در زنان خياباني در كل كشور 4 تا 4.5درصد و در تهران 5.5درصد است كه شيوع آن در چند سال اخير 10برابر رشد داشته است.

رئيس مركز تحقيقات ايدز با اشاره به همكاري شهرداري تهران اظهار كرد: ما با شهرداري گفت‌وگو كرديم تا با ورود به سامانسراها امكان شناسايي تعداد مبتلايان به ايدز را فراهم كنيم. در اين خصوص تصميمات بسيار خوبي اتخاذ شد و اميدواريم در آينده به بار بنشيند. به گفته محرز، با همكاري و مشاركت شهرداري تهران پيش‌بيني شده تا اعضاي باشگاه ياران مثبت كه خود مبتلا به ويروسHIV هستند، در سراهاي محله‌ها حضور پيدا كنند و مردم را به‌طور مستقيم با راه‌هاي جلوگيري از انتقال بيماري آشنا سازند. وي همچنين به وعده شهرداري تهران مبني بر راه‌اندازي كلينيك تخصصي زنان كارتن‌خواب اشاره كرده و گفت: متأسفانه يكي از مشكلات ما در كشور اين است كه سيستم شبكه سلامت تنها محدود به روستاها و شهرها مي‌شود و حاشيه‌ها را دربرنمي‌گيرد. به همين دليل حاشيه‌ها همواره از آسيب‌خيز‌ترين بخش‌ها محسوب مي‌شوند.

رئيس مركز تحقيقات ايدز با اشاره به حركت كند وزارت بهداشت و با وجود نداشتن وظيفه قانوني شهرداري، از شهرداري تهران درخواست كرده پروژه موفق خانه‌هاي سلامت را در حاشيه تهران نيز اجرا كند تا از وقوع فاجعه جلوگيري شود.

کد خبر 315739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha