مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرگ در جهان سردرگم و پرتردید امروز یکی از قطعی‌ترین رویداد‌های موجوداست، حادثه‌ای که کسی توان گریز از آن را نخواهد داشت، اگرچه شرکتی نوپا قصد دارد با استفاده از فناوری‌هایی که هنوز به وجود نیامده‌اند،‌این حقیقت را وارونه سازد.

Matrix

Matrix

براساس گزارش ساينس الرت، شركت نوپايي به نام هومايي مي‌گويد مي‌تواند انسان‌ها را از چنگال مرگ برهاند. چگونه؟ با انتقال دادن هوشياري و آگاهي انسان به بدني مجازي.

اگر اين برنامه كمي تخيلي به نظر مي‌آيد دليلش اين است كه هنوز به واقعيت تبديل نشده‌است، زيرا هيچ‌يك از فناوري‌هايي كه شركت هومايي براي اجراي برنامه‌اش به آن نياز دارد در دسترس و اجرايي نيستند. با اين‌همه اين ضعف باعث نشده جاش بوكانگرا مدير عامل شركت هومايي نااميد شود. وي اعلام كرده تا 30 سال آينده اولين انسان را در بدني مجازي احيا خواهد كرد.

فرايند انتقال هوشياري يك انسان به بدني روباتي يا مجازي در وب‌سايت اين شركت اينگونه توصيف شده‌است:

با استفاده از هوش مصنوعي و فناوري نانو داده‌هاي كلامي، رفتاري،‌پردازش فكر و اطلاعات درباره عملكرد دروني و بيروني بدن فرد ذخيره خواهند شد. اين داده‌ها كدنويسي شده و به فناوري حسگرهاي چندگانه وارد خواهند شد. اين حسگرها در بدن مجازي قرار خواهد گرفت كه از مغزي مشابه فرد متوفي برخوردار است، مغزي كه با كمك فناوري شبيه‌سازي ايجاد خواهد شد.

به بياني ساده‌تر،‌اين شركت قصد دارد مغز فرد متوفي را منجمد ساخته و زماني كه فناوري‌هاي مورد نياز محيا بودند، آن را در بدني ديگر قرار داده و احيا سازد.

به گفته اين شركت زماني كه فناوري‌هاي لازم فراهم باشد،‌مغز در بدني مجازي احيا خواهد شد و اين بدن تحت كنترل افكار و رفتارهاي فرد متوفي قرار خواهد گرفت. با بالاتر رفتن سن مغز نيز با استفاده از فناوري نانو بخش‌هاي آسيب‌ديده ترميم شده و بهبود خواهند يافت.

اگرچه تا به امروز پيشرفت‌هايي در زمينه بهره‌برداري از امواج مغزي براي خوانش ذهن و يا كنترل اجسام به دست آمده‌است، اما استفاده از يك مغز كامل و مجزا براي كنترل بدني مجازي داستاني متفاوت است كه شايد براي محقق شدن آن به چندين دهه زمان نياز باشد. در عين حال بايد اين موضوع را نيز در نظر گرفت كه مغز به تنهايي كنترل اعمال و رفتارهاي انسان را به عهده ندارد و هورمون‌ها،‌اندام‌هاي مختلف و حتي باكتري‌هايي كه روي بدن زندگي مي‌كنند  نيز در آن نقش دارند.

کد خبر 315625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha