یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد جی ترامپ (Donald J. Trump) چهاردهم ژوئن ۱۹۴۶ در بخش کویینز نیویورک به دنیا آمد. او یک آمریکایی تاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون است. وی چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بود.

ترامپ

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه با هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات به رقابت پرداخت و در این انتخابات که روز سه شنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۸ آبان ۱۳۹۵) برگزار شد با کسب ۵۹۰۴۱۲۵۰ رای (چهل و هفت ونیم درصد آرا) و ۲۸۹ رای الکترال در مقابل ۵۹۱۷۷۳۰۳ رای(چهل و هفت وشش دهم درصد آرا)  ۲۱۸ رای الکترال رقیب خود، برای مدت چهارسال - که از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷‌ (اول بهمن ۱۳۹۵) آغاز می شود - به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

ترامپ که از چهره‌های معروف صنعت املاک و مستغلات در آمریکا است، رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ و فرزند فرد ترامپ، ساختمان ساز ثروتمند است که شرکت او را از ۱۹۷۱ تاکنون در اختیار گرفته است.

او که دانش آموختهٔ مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است و مدرک کارشناسی در اقتصاد دارد کاندیداتوری خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به عنوان جمهوریخواه اعلام کرده است.

او از اواخر ژوئیه ۲۰۱۵ به طور مستمر در صدر نظرسنجی‌های افکار عمومی برای نامزدی حزب جمهوریخواه قرار داشت.

او که نام ترامپ را بر روی محصولات فراوان و بر روی هتل‌ها و برج‌ها و کالاها و املاک فراوان زده است؛ عملا صاحب برند گرانقیمت ترامپ است.

فوربز در سال ۲۰۱۱، ارزش براند ترامپ را ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زداما ترامپ این ارزش گذاری را قبول ندارد و می‌گوید برند او در حدود ۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

کد خبر 315561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha