همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از خروجی‌های مرزی سه‌گانه کشور خارج شده‌اند.

به گزارش ایرنا، اسکندر مومنی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرز که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری، لشکری و استانی در پایانه مرزی مهران برگزار شد، افزود: تردد زائران اربعین حسینی از سه مرز مهران، شلمچه و چذابه امسال نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: 50 درصد این جمعیت زائر از طریق خروجی رسمی مهران وارد عراق شده اند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی در بازه زمانی 10 روزه از مرز خارج می‌شوند اما بازگشت بیشتر آنها همزمان است، افزود: باید این مساله مورد توجه مسئولان قرار داشته باشد و پلیس نیز برای بازگشت زایران تمهیدات لازم را اتخاذ می‌کند. 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: باید آمادگی کافی برای زمان بازگشت زائران به ایران و انتقال آنها از پایانه های مرزی به شهرهای مبدا در کوتاه ترین زمان ایجاد شود.

سردار مومنی با بیان اینکه ‌اده های استان ایلام به ویژه جاده ایلام - مهران در ایام اربعین از ترافیک پر حجمی نسبت به جاده های استان خوزستان برخوردار است، تاکید کرد: زیرساخت های ارتباطی استان ایلام به خصوص جاده مهران جوابگوی این حجم تردد نیست و باید در این حوزه ها به ویژه چهار بانده شدن ایلام - مهران تدابیر لازم از سوی مسئولان برای سال های آینده اندیشیده شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: تمام ظرفیت‌های استان ایلام اکنون در خدمت زائران قرار گرفته است و پلیس نیز برای ساماندهی حوزه های ترافیکی و آمادگی کامل دارد و با همکاری مردم و آمادگی نیروی های پلیس ،تاکنون مشکل خاصی در حوزه ترافیکی و انتظامی در این استان بوجود نیامده است.

وی افزود: باید در سال های آینده مسئولان تلاش کنند در حوزه جاده ای و ریلی این زیرساخت های تقویت شود ضمن اینکه ایجاد خطوط ریلی مهمترین اقدام برای کاهش مشکلات بخش حمل و نقل است.

سردار مومنی گفت: 40 تا 50 درصد زائران با خودروهای شخصی به مرزها آمده اند، ولی حدود 50 درصد مردم نیز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده اند که در زمان بازگشت باید نظارت مطلوبی بر روند قیمت کرایه اعمال شود تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه به منظور دیدار از اقدام های انجام شده در حوزه تسهیلات به زائران اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران وارد استان ایلام شد.

تاکنون بیش از 650 هزار نفر زائر در چند روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده‌اند.

پارسال نیز در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می‌شود این تعداد امسال افزایش یابد.

کد خبر 315497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha