همشهری آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری ماجرای امحاء ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس خبر داد و گفت: قطعا سیب زمینی امحاء شده، فاسد شده بود و قابلیت مصرف به عنوان خوراک دام را نداشته است، چرا که هیچ کس محصول سالم را امحاء نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در مورد امحاء هزار و 700 تن سيب زميني در استان فارس اظهارکرد: 1700 تن سیب‌زمینی فاسد شده امحاء شد، چراکه کسی سیب‌زمینی‌های سالم را امحاء نخواهد کرد و اگر کسی سیب زمینی سالم را امحاء کرده باشد این موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

وی افزود: شرکت‌های مشاور ما مسئول خرید تضمینی یا خرید مازاد بر تقاضای بازار هستند و در خصوص سیب‌زمینی، سازمان تعاون روستایی است که این مسئولیت را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی موظف است در صورتی که مازاد بر تقاضای بازار وجود داشته باشد محصول را بازتوزیع یا فرآوری کند یا به نیازمندان بدهد و نهایتا اگر قابل مصرف نباشد آن را خوراک دام کند که در این رابطه قطعا سیب‌زمینی معدوم شده حتی قابلیت خوراک دام را هم نداشته است، البته ما در حال رسیدگی این موضوع هستیم و اگر قصور یا تقصیری در آن بوده باشد آن را پیگیری می کنیم.

حجتی ادامه داد: دولت در سال گذشته تسهیلاتی برای کشت سیب‌زمینی قائل شده بود و حدود 45 هزار تن سیب‌زمینی در سال گذشته صادر شد که البته میزان تولید سیب زمینی سالانه کشور حدود 5.5 میلیون تن است.

کد خبر 315488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha