همشهری آنلاین: تیم منتخب کشتی آزاد ایران در رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ آذربایجان توسط ایمان صادقی صاحب مدال نقره و مصطفی حسین‌خانی و احسان لشگری صاحب مدال برنز شد.

Wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این پيكارها روز جمعه (6 آذر) در شهر باکو، پایتخت آذربایجان برگزار شد و شش نماینده کشورمان در این رقابت‌ها به میدان رفتند که نتایج آنها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 12 کشتی‌گیر حضور داشتند، یونس سرمستی در دور اول با نتیجه 15 بر 4 از سد ایسه‌ای اوشیرو از ژاپن گذشت و در دور دوم با نتیجه 17 بر 6 مغلوب پرویز ابراهیم‌اف از آذربایجان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، سرمستی از دور رقابت‌ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن 61 کیلوگرم که 13 کشتی‌گیر حضور داشتند، ایمان صادقی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر 0 آندری داویلا از ونزوئلا را شکست داد و در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر 5 از سد دولت نیازبیکوف، کشتی‌گیر سرشناس قزاقستانی گذشت و راهی دیدار فینال شد، اما در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 مغلوب حاجی علی‌اف، قهرمان جهان از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی در دور اول با نتیجه 11 بر 0 از سد جامبر کویلاشویلی از گرجستان گذشت و در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 و ضربه فنی مغلوب سنور دمیرتاش، نفر دوم بازی‌های اروپایی از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت و هفتم شد.

مصطفی حسین‌خانی، دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در دور نخست با نتیجه 5 بر 4 مغلوب جبرئیل حسن‌اف، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از آذربایجان شد، ولی با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد رفت.

حسین‌خانی در این گروه با نتیجه 11 بر 0 آنتونی والنسیا از آمریکا را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت و در این دیدار نیز با نتیجه 3 بر 2 سنور دمیرتاش ترک را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن 13 نفر حضور داشتند.

در وزن 86 کیلوگرم که 11 کشتی‌گیر حضور داشتند، احسان لشگری در دور اول با نتیجه 6 بر 3 شامیل کودیاماگمدوف، کشتی‌گیر مطرح روس را شکست داد و در دور دوم سردار بوکه از ترکیه را با نتیجه 11 بر 7 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 7 بر 9 مغلوب گرادلیف نورماگمدوف از آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت و در این دیدار نیز موفق شد با نتیجه 10 بر 0 دیوید تیلور از آمریکا را مغلوب کرده و به مدال برنز دست یابد.

در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری در دور اول با نتیجه 8 بر 0 حمید احمدف از آذربایجان را شکست داد و در دور بعد با نتیجه 10 بر 0 و ضربه فنی مغلوب جمال‌الدین ماگمدوف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. طاهری در این گروه نیز با نتیجه 6 بر 0 مغلوب ژی وی دنگ از چین شده و هفتم شد. در این وزن 9 کشتی‌گیر حضور داشتند.

 

کد خبر 315351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha