همشهری‌آنلاین: روسای جمهوری روسیه و فرانسه در پایان دیدارشان در کرملین با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند ؛ دو طرف توافق کرده اند ضمن تبادل اطلاعات در خصوص مواضع داعش در سوریه، حمله‌های خود را نیز به این اهداف هماهنگ کنند.

putin hollande

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترکی با فرانسوا اولاند،رئیس‌جمهور فرانسه گفت: مهم‌ترین توافق ما امروز این بود که در مورد مناطق فعالیت تروریست‌ها و مخالفان سالم دولت سوریه تبادل اطلاعات کنیم. توافق کردیم هواپیماهای ما مناطق تحت کنترل مخالفانی را که تروریست نیستند ، بمباران نکنند. در عین حال دو طرف ضمن تبادل اطلاعات در خصوص مناطق تحت کنترل سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی، حملات خود را به این مناطق هماهنگ خواهند کرد.

پوتین افزود: موفقیت در جنگ با تروریست‌های سوریه بدون عملیات زمینی امکان‌پذیر نیست. ولی هیچ نیروی زمینی به جز نظامیان دولتی سوریه در عملیات زمینی علیه داعش، جبهه النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی شرکت ندارند. در این ارتباط من فکر می‌کنم که ارتش بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و خود او در جنگ با تروریسم هم نظر هستند.

پوتین در ادامه گفت : درباره موضوع استعفای رئیس‌جمهور ترکیه، مطمئنا این موضوع به ما ارتباطی ندارد و مردم ترکیه باید در این مورد تصمیم ‌یری کنند. ما هرگز در این خصوص مداخله نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. این‌که روابط 10 ساله دو کشور از هم پاشید و متلاشی شد، بسیار ناراحت‌کننده است. ما واقعا فکر می‌کنیم که سطح روابط دو کشور بسیار بالا بود و به ترکیه نه تنها به عنوان یک همسایه بلکه یک دوست نگاه می‌کردیم. 

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ای پی تی ان،فرانسوا اولاند نیز در این کنفرانس خبری گفت : مایلم یک بار دیگر تاکید کنم سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه در حمله جنگنده‌های ترکیه واقعا تاسف‌انگیز است. من در این‌باره با اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و همچنین آقای پوتین صحبت کردم. بسیار اهمیت دارد که از تکرار چنین حوادثی اجتناب شود و اجازه داده نشود که اوضاع متشنج تر بشود. تنها هدف این است که ما به جنگ با داعش ادامه دهیم و تروریست‌ها را سرکوب کنیم. این تنها هدف ماست و برای همین، باید هماهنگی میان کشورها بیشتر شود.

کد خبر 315223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha