معاون دادستان تهران گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 5 هزار زندانی در استان تهران به مرخصی می‌روند.

محمود سالارکیا افزود: براساس بخشنامه‌ای که سال گذشته از سوی رئیس قوه قضائیه در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط صادر شد امسال نیز زندانیانی که شامل اعطای مرخصی مطابق این بخشنامه می‌شوند مشخص شده و لذا امسال 5 هزار زندانی که عموما مرتبط با جرائم مالی در زندان به سر می‌برند از زندان‌های استان تهران به مرخصی اعزام می‌شوند.

معاون دادستان تهران در امور زندانها در گفت و گو با فارس، با اشاره به اثرات مثبت اعطای مرخصی به زندانیان گفت: اعطای مرخصی با هدف جلب رضایت شاکی انجام می‌شود که در سال گذشته نیز با اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در ارائه مرخصی به محکومان واجد شرایط تعداد 120 نفر از زندانیان موفق شدند با استفاده از ارائه مرخصی در ماه مبارک رمضان، رضایت شاکیان خود را اخذ و از زندان آزاد شوند.

68 درصد زندانیان دیه در زمان تصادف، فاقد بیمه نامه بوده‌اند

از سوی دیگر مدیرعامل ستاد دیه، از بی توجهی نیروی انتظامی در توقف خودروهای فاقد بیمه نامه انتقاد کرد.

سید اسدالله جولایی گفت: بررسی زندانیان دیه در تمامی استان‌های کشور نشان می دهد که خودروی 68 درصد زندانیان دیه در زمان تصادف، فاقد بیمه نامه بوده است و این در حالی است که با ممانعت از تردد این خودروها، از ورود بسیاری از افراد به زندان‌ها جلوگیری می شد.

وی به خبرگزار مهر گفت: در حال حاضر 35 درصد خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند، فاقد بیمه نامه خودرو هستند و این در حالی است که کماکان توجهی نسبت به توقف خودروهای فاقد بیمه صورت نمی گیرد.

مدیر عامل ستاد دیه اظهار داشت: در دی ماه سال 84، رئیس قوه قضائیه طی نامه ای به وزیر کشور، خواستار توقف خودروهای فاقد بیمه نامه شد، اما تا کنون این امر اجرایی نشده است و کماکان این خودروها بدون محدودیت در سطح شهر تردد می کنند.

جولایی با بیان اینکه نیروی انتظامی به صورت وظیفه‌مند اقدامی در جهت توقف خودروهای فاقد بیمه نامه انجام نمی دهد، خاطر نشان کرد: بارها از مسئولان امر خواسته‌ایم به جهت افزایش تعداد زندانیان دیه، اقدامی اصولی و جدی در راستای توقف خودروهای فاقد بیمه نامه انجام دهند که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

کد خبر 31498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز