سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: بعضی از بچه‌ها طعم شیر را دوست ندارند و حتی شاید خود شما هم این احساس‌تان را ابراز نکنید اما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که مخلوط شیر با کاکائو یا قهوه را بیشتر بپسندید.

شیرکاکائو

بيشتر افراد گمان مي‌كنند كه تهيه شيركاكائو در خانه كار راحت و آساني است اما از فوت‌هاي كوزه‌گري اين نوشيدني داغ و پرانرژي خبر ندارند. به‌خاطر همين هربار كه در خانه شيركاكائو درست مي‌كنند به طعم خاص شيركاكائوهاي كارخانه‌اي نمي‌رسند. از آن طرف محصولات كارخانه‌اي هم كه اغلب حاوي مواد نگهدارنده هستند و والدين استفاده بيش از حد از اين محصولات را به صلاح كودكان نمي‌دانند. بنابراين بهتر است شير‌كاكائوي حرفه‌اي خانگي را با دستور تهيه ما امتحان كنيد تا طعم آن به نمونه‌هاي آماده شيركاكائو شبيه‌تر شود.

مواد لازم:
براي تهيه شيركاكائو براي 4 نفر به يك ليتر شير، دو‌سوم ليوان شكر، نصف ليوان آب‌جوش، 3 قاشق غذاخوري كاكائو و 2 تا 3 تكه شكلات كاكائويي احتياج است.

  • به شيوه سنتي

براي تهيه شيركاكائوي خانگي بهتر است صرفا از پودركاكائو استفاده نكنيد. شكر و پودر كاكائو را با هم مخلوط كنيد تا هنگام حل شدن در آب گلوله‌هاي كاكائو روي سطح آب قرار نگيرند. حالا آب‌جوش را به آنها اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا تمام مواد در آن حل شوند. شكلات‌هاي كاكائويي را به تكه‌هاي كوچك تقسيم كنيد و به مواد قبلي اضافه كنيد. تمامي مواد را خوب هم بزنيد تا يك مايع غليظِ يك‌دست آماده شود. شير را از چند دقيقه قبل از يخچال خارج كنيد تا به دماي محيط برسد. دماي مايع شكر و كاكائو را هم چك كنيد تا به حداقل رسيده باشد. حالا ذره‌ذره مايع كاكائو را به شير اضافه كنيد و هم بزنيد. زماني كه شير و كاكائو كاملا با هم مخلوط شوند كار شما تمام است. حالا شير كاكائوي شما آماده است بدون هيچ مواد نگهدارنده‌اي همراه با حس خوب مادري.

  • به كمك ماكروويو

اگر براي درست كردن شيركاكائو وقت كافي نداريد مي‌توانيد از مايكروويو كمك بگيريد و به روش زير آن را آماده كنيد: آب، شكر و كاكائو را در ليواني كه مناسب قرار دادن در ماكروويو است بريزيد و 20ثانيه با قدرت بالا داخل آن قرار دهيد. ليوان را بيرون بياوريد و مخلوط را هم بزنيد. يكي‌دو بار يا تا زماني كه توده‌هاي كاكائو در شكر مخلوط شوند اين كار را تكرار كنيد حالا قطعات كوچك كاكائو را با مواد ديگر مخلوط كنيد. حالا اين مواد را به پارچ شير اضافه كنيد. شير كاكائوي شما در كمتر از 5 دقيقه آماده شده است. حتي مي‌توانيد براي صبحانه‌هاي قبل از مدرسه بچه‌ها به همين روش شيركاكائو درست كنيد.

کد خبر 314936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha