همشهری آنلاین: مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مستشاران سپاه با انتقال تجربیات اجازه ندادند حرف دشمنان در سوریه به کرسی بنشیند.

شریف

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از جلد دوم کتاب شهیدان همبستگی (منادیان وحدت، امنیت و خدمت) که سرگذشتی از زندگی و مجاهدتهای سردار شهید نورعلی شوشتری و دیگر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در مهر ماه سال 1388 است امروز (30 آبان) با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرتیپ ابوالقاسم فروتن معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه و جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروی زمینی سپاه در محل ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

سردار شریف در این مراسم با بیان اینکه کتاب "شهیدان همبستگی" سرگذشت ایثارگرانه یکی از فرماندهان پرافتخار و عزیز سپاه است، گفت: به‌برکت زندگی مجاهدانه سردار شوشتری و حضور مستمر این شهید والامقام در عرصه‌های مأموریتی سپاه این کتاب به‌گونه‌ای بازخوانی کارکرد نیروی زمینی و سپاه در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی افزود: مضامین این کتاب سرشار از مفاهیم معرفتی برای شناخت رویکرد، رفتار، اندیشه و منش فرماندهان و پرسنل سپاه بوده و به‌عنوان یک کار علمی دقیق، مرجع غنی و دستمایه‌ای مطلوب برای کسانی است که می‌خواهند فیلمنامه، داستان، رمان و فیلم کوتاه تهیه کنند.

سردار شریف در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب دلگرمی دوستان و علاقه‌مندان به گفتمان انقلاب اسلامی و مایه رعب و وحشت دشمنان شده است، گفت: اقتدار و عظمت امروز سپاه محصول نیروی انسانی سختکوش، باایمان و پرتلاشی است که مانند سلولهای یک اندام تنومند سازمانی بزرگ را تشکیل داده و با اطاعت از رهبری و همبستگی با مردم توانستند عظمت و افتخار بیافرینند.

وی از "نیروی زمینی" به‌عنوان نیرویی تعیین کننده در شکل‌دهی سرنوشت جنگ‌ها یاد کرد و گفت: شاهد مثال ما درگیری‌های 5 سال اخیر جبهه مقاومت با تروریست‌های تکفیری است که مستشاران نظامی سپاه با انتقال تجربیات و آموزش‌ها به ارتش و نیروهای مردمی سوریه اجازه ندادند حرف دشمنان به کرسی بنشیند.

سردار شریف در ادامه با برشمردن فضائل اخلاقی و نقش ویژه و تعیین کننده سردار شوشتری در شکل گیری امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق کشور اظهار داشت: این شهید والامقام تمام تلاش و همت خود را در شکل‌دهی انسجام و وحدت امت اسلامی به کار بست و نشان داد آنچه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم است ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است که با پاکباختگی و حضور میدانی فرماندهان در خط مقدم جبهه‌ها بدون کوچکترین ترس و واهمه‌ای فراهم می‌شود.

وی افزود: امنیت پایداری که امروز در منطقه جنوب شرق کشور از آن برخورداریم محصول طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق و توأم با تلاش جهادگونه فرماندهان و رزمندگان سلحشور نیروی زمینی سپاه است.

سردار شریف تصریح کرد: علی‌رغم تمامی هجمه‌های تبلیغی دشمنان انقلاب اسلامی علیه سپاه، شهادت سرداران سرافرازی همچون شهید شوشتری و همدانی اذهان همگان را به‌سمت عظمت و ابهت سپاه و سرداران سرافراز این نهاد انقلابی و مردمی معطوف می‌کند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان با اشاره به شاخصهای ارزشمند کتاب "شهیدان همبستگی" تأکید کرد: افسران جوان با مطالعه این کتاب به‌خوبی می‌توانند بدانند که میراث‌دار چه ارزشهای گرانسنگی هستند.

کد خبر 314598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha