همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا طی گفت و گوی تلفنی، مساله مبارزه با گروه تروریستی داعش و حل و فصل سیاسی بحران سوریه را بررسی کردند.

 لاوروف و کری درباره مبارزه با داعش تلفنی مذاکره کردند

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد: لاوروف و کری در این گفت و گو که به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد، در خصوص نتایج مذاکرات چندجانبه وین برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه تبادل نظر کردند.

مبارزه با گروه تروریستی داعش و انسجام تلاش های بین المللی علیه این گروه و سایر گروه های تروریستی، در مرکز توجه وزیران خارجه روسیه و آمریکا قرار داشت.

دو طرف همچنین به تفصیل درباره ضرورت انجام مذاکره میان دولت سوریه و نمایندگان گروه های معارض سوری تبادل نظر کردند.

در هفته های اخیر به دنبال بمباران شدید مراکز گروه تروریستی داعش توسط جنگنده بمب افکن های روسیه، مبارزه با این گروه در دستور کار قدرت های غربی به سرکردگی آمریکا قرار گرفته است.

سوریه اعلام کرده است هرگونه اقدام در این زمینه باید با هماهنگی مسکو و دمشق باشد و در غیر این صورت تجاوز محسوب می شود.

آمریکا با توجه به گسترش انتقادها برای خودداری از مبارزه با داعش، با تغییر تاکتیک، گفت وگوها را در این زمینه با روسیه با اولویت مبارزه با تروریسم آغاز کرده، ولی تاکنون حاضر به هیچ گونه همکاری نشده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این رویکرد آمریکا اعلام کرده است: کشورهای غربی بی فایده بودن اصرار و پافشاری خود بر برکناری «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه را پذیرفته اند.

لاورف افزود: شرکای غربی بی نتیجه بودن مواضعی که بسیاری از آنها در مساله سوریه اتخاذ کرده و تاکید داشتند با کناره گیری بشار اسد از قدرت مسایل سوریه حل خواهد شد را، قبول کرده اند.

وی ادامه داد: پیش از این، فرانسه و ترکیه بیش از دیگران بر کناره گیری بشار اسد از قدرت برای آرام شدن داعش اصرار داشتند که با توجه به رویدادهای کنونی این ادعا کاملا نخ نما شده است، زیرا داعش صرف نظر از رویدادهای سوریه، سعی دارد به اهداف خود برای تاسیس حکومت در منطقه دست یابد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

کد خبر 314583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha