شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق یافته اخیر محققان، با وجود فواید غذایی اثبات شده کشمش، این ماده خوراکی می‌تواند تاثیر معکوسی بر سلامت دندان بچه‌ها داشته و موجب بروز مشکلات شدیدتری در زندگی آینده‌شان شود.

خوردن زیاد کشمش به دندان‌ها آسیب می‌زند

به گزارش مهر، «سارا سابیر»، دندانپزشک دانشگاه سالفورد انگلستان، جدی‌ترین عامل پوسیدگی دندان‌ها را کشمش و میوه‌های خشک عنوان می‌کند. به گفته وی، درحالیکه این مواد خوراکی سرشار از ویتامین‌ها هستند، اما میزان قند موجود در آنها بی‌نهایت برای دندان کودکان مضر است.

وی در ادامه عنوان می‌کند که یک پاکت کوچک کشمش معادل حاوی حدود ۸ قاشق چای‌خوری شکر است. میزان مصرف قند روزانه مجاز برای کودکان ۴ تا ۶ سال، بیش از ۵ حبه قند نیست. برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال، نباید بیش از ۶ حبه قند باشد.

به گفته سارا، کشمش با وجود داشتن حالت چسبندگی به دندان‌ها می‌چسبد و از این‌رو منبع ماده قندی برای مدت زمانی طولانی در دسترس باکتری‌ها قرار می‌گیرد، که این مسئله می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌ها در طولانی مدت شود.

وی در ادامه به سایر مواد خوراکی مضر برای دندان‌ها از جمله به یخ، مواد خوراکی اسیدی، قهوه، مواد خوراکی چسبنده، چیپس، نوشیدنی‌های شیرین اشاره می‌کند.

 

کد خبر 314552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha