همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند، قطعی‌ترین شواهد تا به امروز را در این باره یافته‌اند که خوردن صبحانه خوب باعث نمره‌های بهتر در کودکان می‌شود.

breakfast

به گزارش Press Association پژوهشگران از دانشگاه کاردیف در ویلز دریک بررسی بزرگ بر روی 5000 کودک در سنین 9 تا 11 خواستند که هر چیزی را که در طول 24 ساعت خورده‌اند، از صبحانه در روز اول تا صبحانه در روز دوم ثبت کنند.

به گزارش یاهو هلث نتایج نشان داد که کودکانی که صبحانه باکیفیتی خورده بودند، در مقایسه با آنانی که چنین صبحانه‌ای نخورده بودند، با احتمال دو برابر بیشتر نمره های بالای میانگین در آزمون‌های ارزیابی استانداردشده در شش تا 18 ماه بود، به دست آوردند.

کلمه «کیفیت» در اینجا کلیدی است: کودکانی که برای صبحانه شیرینی یا هله‌هوله خورده بودند- حدود 20 درصد کودکان این چنین صبحانه‌ای را گزارش کرده بودند- هیچ افزایشی در نمره‌ها مشاهده نشد.

دكتر گراهام مور كه در اين بررسي شركت داشت،‌ گفت: «ما پيوندها ميان چيزهايي كه كودكان براي صبحانه مي‌خوردند و كيفيت صبحانه را آناليز كرديم. همبستگي عمده‌اي ميان خوردن صبحانه و كاركرد تحصيلي خوب وجود داشت، اما همچنين رابطه‌اي ميان صبحانه سالم و كاركرد تحصيلي خوب وجود داشت.»

دكتر مور گفت، اهميت ندارد كه شاگردان صبحانه را در خانه يا در باشگاه مدرسه بخورند.

او گفت: «موضوع اصلي اين است كه اطمينان حاصل شود كه آنان صبحانه خورده‌اند.»

هانا ليتلكوت، نويسنده ارشد مطالعه گفت: «با اينكه خوردن صبحانه به طور مداوم در بررسي پيشين با پيامد خوب بهداشتي بوده‌اند و اندازه‌گيري‌هاي حاد تمركز و كاركرد شناختي انجام شده است، اما شواهد مربوط به رابطه صبحانه خوردن و پيامدهاي ملموس تحصيلي تا به حال چندان روشن نبوده‌اند.»

او گفت:«این یافته‌ها قوی‌ترین شواهد را در این باره تا به حال را درباره خصوصیات چیزهایی که شاگردان می‌خورند و کارکرد تحصیلی‌شان در مدرسه را  فراهم می‌کند و نتايج مهمي از لحاظ سياست‌هاي تحصيلي و بهداشت عمومي دارد.»

کد خبر 314384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha