چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مرکز اسلامی الازهر از آمادگی این مرکز اسلامی برای اعزام ائمه جماعت و مبلغان میانه‌رو به فرانسه یا آموزش آن‌ها برای مقابله با افراط‌گرایان خبر داد.

عباس شومان

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس24، عباس شومان معاون الازهر مصر با اعلام آمادگی این مرکز برای اعزام مبلغان و ائمه جماعت میانه‌رو به فرانسه یا آموزش آن‌ها برای مقابله با افراط‌گرایان، بررسی افکار و اعتقادات عناصر گروه تروریستی داعش را خواستار شد.

شومان همچنین از آمادگی الازهر برای اعزام مبلغان و علمای دینی به کشورهای اروپایی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش که مسئولیت عملیات انتحاری پاریس را برعهده گرفت، خبر داد.

وی در ادامه بیان کرد: مقابله با داعش علاوه بر جنبه امنیتی، مستلزم مقابله فکری و فرهنگی است که الازهر درصدد انجام این امر است.

عباس شومان افزود: قبل از رخ دادن این حملات در پاریس،‌ الازهر به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مؤسسات دینی آموزشی ـ اسلامی به مسئولان فرانسوی توصیه کرد که این کشور نیازمند حضور ائمه جماعت و مبلغان میانه‌رو است.

شومان، پیشنهاد تأسیس یک مرکز آموزشی وابسته به الازهر در فرانسه را ارائه داد و اظهار کرد: مرکز اسلامی الازهر حضور کمرنگی در اروپا دارد؛ این در حالی است که شمار اروپایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند بیانگر وجود خطابه‌های تبلیغی افراط‌گرایانه در کشورهای اروپایی است.

کد خبر 314348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha