سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

برآورد رئیس اتحادیه املاک تهران نشان می‌دهد که قیمت مسکن تا آخر امسال افزایش نخواهد یافت.

حسام عقبايي روز گذشته در نشستي خبري با تأكيد بر اينكه در 6 ماهه دوم امسال ظرفيت‌هايي كه بتواند قيمت مسكن را بالا ببرد ديده نمي‌شود، گفت: ارائه تسهيلات مسكن توسط بانك‌ها هم نتوانسته موجب تحريك تقاضا شود. پس افرادي كه قصد سرمايه‌گذاري در مسكن را دارند مي‌توانند با خيال راحت اقدام به اين كار كنند. وي افزود: سياست ارائه تسهيلات از سوي دولت روي ريل اصلي خود نيست پس بايد در ارائه تسهيلات بانكي دقت‌نظر زيادي شود و سياست‌هاي پولي و بانكي كنترل شود تا سياست ارائه تسهيلات روي ريل خود قرار گيرد.

عقبايي خاطرنشان كرد: انتقادي كه به ارائه تسهيلات به صنعت خودرو و كالا مي‌توان داشت اين است كه اگر اين تسهيلات به بخش مسكن اختصاص مي‌يافت، علاوه بر رونق مسكن مي‌توانست با رونق 1200شغل مرتبط با اين صنعت در نهايت موجب بالا رفتن قدرت خريد و كالا از سوي مردم شود.

رئيس اتحاديه املاك تهران با اشاره به اينكه به‌طور متوسط قيمت مسكن در تهران 4ميليون و 100هزار تومان است، تأكيد كرد: ارائه تسهيلات بانكي با اين سقف‌هاي كنوني نمي‌تواند قدرت خريد را بالا ببرد و نمي‌تواند مردم را خانه‌دار كند. به گفته وي، متوسط قيمت مسكن در استان تهران 3ميليون و 300هزار و در كشور يك ميليون و 400هزار تومان است. وي ادامه داد: اميد است سياست‌هاي ارائه تسهيلات به سمت و سويي برود كه به مسكن به‌طور ويژه نگاه شود لذا باز هم هشدار مي‌دهم كه اگر مسكن در سال 95 از ركود خارج نشود، اقتصاد مسكن به سمت ورشكستگي پيش مي‌رود.

کد خبر 314229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha