با وجود تأکید وزارت امور خارجه آمریکا بر برگزاری نشست هفته آینده نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 برای تدوین پیش‌نویس قطعنامه جدید تحریم‌ ایران

و در حالی که روسیه و چین مخالفت خود را با صدور قطعنامه دیگری از جانب شورای امنیت اعلام کرده‌‌اند، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز تأکید کرد: اگر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌همکاری کند، لزومی به انجام گفتگوها درباره‌ دور سوم تحریم‌ها نخواهد بود.

مارتین یگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری که ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، گفت: اگر ایران برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته جامعه بین‌المللی آماده باشد، می‌توانیم از مناقشات درباره‌ تحریم‌ها در آینده خودداری کنیم..

برخی دیپلمات‌ها نیز به رویترز گفته‌اند که آلمان می‌خواهد تنظیم پیش‌نویس قطعنامه‌ تحریم‌ها علیه ایران را تا زمانی که محمد البرادعی، مدیرکل آژانس گزارش خود را درباره‌ پیشرفت همکاری‌ها با ایران در ماه نوامبر به اعضای شورای حکام ارائه کند، به تعویق بیندازد.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: فرانسه و انگلیس برای پیشنهاد اعمال تحریم‌های جدید آماده‌اند، اما از این می‌ترسند که روسیه و چین که حق وتو دارند با تحریم‌های بیشتر علیه ایران مخالفت کنند؛ به گفته آنها روسیه و چین به شدت مخالف تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند.

هشدار به فرانسه

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت جدید فرانسه خواست از در پیش‌گرفتن رویکرد خصمانه در قبال فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و همراهی با سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا اجتناب کند.

سید محمدعلی حسینی در گفتگو با پرس‌تی‌وی گفت: فرانسه باید گزارش اخیر دبیرکل آژانس را مستقل از سیاست‌های آمریکا ببیند و از سیاست خصمانه دراین باره بپرهیزد.

کد خبر 31422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز