همشهری آنلاین: معاون گردشگری استان کرمان از افتتاح اولین هتل کپری ایران در شهرستان قلعه گنج تا پایان ماه آبان خبر داد و گفت: ۳۱ هتل کپری با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومانی در این شهرستان ساخته شد.

هتل کپری

به گزارش مهر، محمد جهانشاهی در اين باره گفت: اولین هتل کپری ایران در منطقه قلعه‌گنج جنوب استان کرمان با توجه به ساختار فرهنگی و با بهره‌گیری از الگوهای معماری منطقه طراحی شده است که برگرفته از فضاهای اقامتی بومی آنجاست. فضاهای اقامتی منطقه قلعه‌گنج از متریال و مصالح چوب ساخته شده و از پوشش گیاهی منطقه به خصوص تنه درخت خرما در آن استفاده می‌شود که کپر نام دارد.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا افتتاح این هتل‌های کپری آخر آبان انجام شود گفت: بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان در این شهرستان که پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده، اقدام به ساخت هتل کپری کرده است.

جهانشاهی گفت: بنیاد مستضعفان وظیفه دارد در این شهرستان فعالیت کند، این هتل‌ها ۱۵ نفر را به کار خواهد گرفت و در مراسم افتتاح رسمی آن، مسئولان کشوری نیز حضور خواهند داشت. ۳۱ هتل کپری با ظرفیت ۶۰ نفر اقامت در مساحت یک هکتاری ساخته شده است که مانند هتل دارای پذیرش، اتاق، سرویس‌های مجزا با طراحی و دیزاین محلی همراه با فضاهای به گردشگران خدمات می‌دهند. این کپرها می‌توانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی باشند، منتهی چون برخی از آیتم‌های مربوط به اقامتگاه ندارند، به آنها هتل کپری می‌گوییم.

تجهیزات به کار گرفته شده در این کپرها همگی از تولیدات، محصولات و صنایع دستی اهالی شهرستان قلعه‌گنج است. ما سعی کرده‌ایم که در این هتل‌ها حداکثر همپوشانی با ظرفیت‌های منطقه وجود داشته باشد. این کپرها در محور کرمان- هزمزگان قرار دارد و میزبان گردشگران فصلی است.

معاون گردشگری کرمان گفت: ما از آژانس‌داران می‌خواهیم تا تورهای زمستانی برای این بخش از استان کرمان تعریف کنند تا گردشگرانی بتوانند تجربه اقامت در کپر را کسب کنند. مطمئنا گردشگران خارجی نیز تمایل برای حضور در این کپرها را خواهند داشت. این کپرها در مراحل اول میزان گردشگران منطقه و گردشگران کشور و در آینده میزبان گردشگران خارجی است، البته در کل استان کرمان دارای ۵۷ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی هستیم. می‌توان تورهای دوروزه و یا سه شب را برای جنوب کرمان در نظر گرفت و از جاذبه‌هایی مانند دره مدیترانه‌ای، جیرفت، قلعه کهنوج و تالاب جازموریان دیدن کرد و در مسیر برگشت نیز به بم رفت.

کد خبر 314171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha