همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۱۴۳ سارق سابقه دار در عملیات شبانه پلیس خبر داد و گفت: این افراد در قالب ۲۴ باند در سراسر تهران، از شهروندان کیف قاپی و زورگیری می کردند.

مهر نوشت: سردار حسین ساجدی‌نیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌ها در سطح تهران، افزود: در زمینه سرقت منزل نسبت به سال گذشته رشدی نداشتیم، اما در زمینه سرقت‌های خرد که توسط معتادان انجام می‌شود، شاهد افزایش چند درصدی بودیم که امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی پلیس پیشگیری در این زمینه نیز شاهد کاهش باشیم.

وی افزود: در بین متهمانی که در شب گذشته و در طول اجرای عملیات دستگیر شده‌اند، تعداد ۹۰ نفر سارق سابقه‌دار دستگیر شدند که در کارنامه کیفری خود بارها دستگیر و زندانی‌ شده‌اند. همچنین در بررسی‌های تخصصی مشخص شده است که ۷۸ نفر از افرادی که دستگیر شده‌اند، متهمانی بودند که به صورت ویژه در زمینه کیف‌قاپی و زورگیری فعالیت می‌کردند. همچنین ۴۰ نفر از سارقان دستگیر شده، سارقان منزل هستند که یکی از آنها در حال سرقت از منزل، مرتکب قتل شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در بین متهمانی که دستگیر شده‌اند، ۲۴ سارق به صورت خاص اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کردند و با جعل عنوان ماموران پلیس، اقدام به انجام سرقت‌های خرد و زورگیری می‌کردند.

ساجدی‌نیا با تشکر از همکاران خود در پلیس آگاهی برای انجام این عملیات منسجم، افزود: در بین متهمان دستگیر شده، فردی وجود دارد که بیش از ۲۴ بار از سوی ماموران پلیس دستگیر شده که فقط سه بار از موارد دستگیری وی در زمان فرماندهی بنده انجام شده است. بسیاری دیگر از متهمانی که شناسایی و دستگیر شده‌اند، دارای سابقه‌‌های کیفری متعدد بوده‌اند.

وی با اشاره به متوسط سنی متهمان دستگیر شده، افزود: در بین متهمان کمترین متهم، فردی ۱۵ ساله است که تبعه افغانی و سابقه کیف‌قاپی‌های متعدد را در پرونده خود دارد. قبلاً هم به این موضوع اشاره کرده بودم که باندهای تبهکار برای فرار از دست قانون، اقدام به عضوگیری از افراد کم سن و سال می‌کنند که خیلی زود از زندان آزاد شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین پلیس و قوه قضاییه بوجود آمده است، افزود: قطعاً عزیزان ما در قوه قضاییه محدودیت‌هایی دارند که بر اساس آن محدودیت‌ها، متهمان بعد از دستگیر شدن و طی دوران محکومیت، بار دیگر آزاد شده و به عضویت باندهای تبهکاری درمی‌آیند.

ساجدی‌نیا همچنین با اشاره به اینکه دادسرای ویژه سرقت در تهران تشکیل شده است، افزود: اجرای طرح‌های امنیت محله‌محور با محوریت شناسایی و دستگیری متهمان سابقه‌دار همچنان در سطح شهر تهران ادامه دارد.

وی در پایان از شهروندان خواست برای شناسایی متهمان و همچنین شناسایی اموال مسروقه، به پایگاه آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 314168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha