همشهری آنلاین: باتری‌های لیتیومی شارژ سریع جدید شرکت هوآوی با بهره بردن از فناوری نوینی می‌توانند با سرعتی ۱۰ برابر بیشتر از باتری‌های رایج شارژ الکتریکی خود را تکمیل کند.

باتری

براساس گزارش گاردين، اسمارت‌فوني كه بتواند شارژ خود را براي بيش از يك روز حفظ كند، براي بسياري از كاربران آرزويي دست‌نيافتني است، اما دستيابي به اسمارت‌فون‌هايي كه در 10 دقيقه كامل شارژ مي‌شوند، چندان دور از دسترس نيستند.

شركت هوآوي باتري‌هاي پرسرعتي را ابداع كرده‌است كه با استفاده از طراحي جديد الكترودي مي‌تواند 10 برابر سريعتر از باتري‌هاي ليتيومي معمولي شارژ شوند. اين باتري‌هاي جديد در لابراتوار وات وابسته به شركت هوآوي توليد شده و هفته گذشته در پنجاه و ششمين سمپوزيوم باتري در ژاپن به نمايش گذاشته شدند.

باتري‌هاي جديد داراي آند‌هايي مجهز به كاتاليزور هستند كه مي‌توانند بدون اينكه بر طول عمر باتري يا گنجايش ذخيره‌سازي آن اثر بگذارد، سرعت تبديل انرژي الكتريكي از شبكه برق را به انرژي شيميايي افزايش مي‌دهد. شركت هوآوي قصد دارد در آينده شارژر اين باتري‌ها را نيزو درون گوشي‌هايش بگنجاند.

در نمايشگاه ژاپن دو نوع باتري به نمايش گذاشته‌شد، باتري 3000 ميلي آمپري كه مي‌توان در پنج دقيقه آن را 48 درصد شارژ كرد و باتري كوچكتر و 600 ميلي آمپري كه در عرض دو دقيقه 68 درصد شارژ مي‌شود. در مقايسه بهتر است بدانيد باتري فبلت نكسوس گوگل 3450 ميلي آمپري است و آي‌فون 6S به باتري 1715 ميلي‌آمپري مجهز است. فناوري‌هاي كنوني شارژ سريع كه از تكنيك شارژ سريع Qualcomm بهره برده‌اند و درون كابل‌هاي USB شارژر‌ها گنجانده شده‌اند، براي شارژ كامل يك باتري به يك ساعت زمان نياز دارند.

فناوري باتري نسبت به پيشرفت پرسرعت فناوري‌ اسمارت‌فون‌ها در زمينه پردازش نيرو و ديگر بخش‌هاي فناوري عقب افتاده است و به بزرگترين چالش و عذاب كاربران اسمارت‌فون‌ها تبديل شده‌است. بخشي از مشكل در محدوديت ساختار شيميايي باتري‌ها نهفته‌است. توليد باتري‌هايي با قابليت ذخيره‌سازي ايمن و كارامد انرژي بيشتر همواره فرايندي دشوار بوده‌است.

اگرچه تكنيك‌هاي مختلف شارژ باتري مانند شارژ بي‌سيم و شارژ سريع توانسته‌اند شرايط را براي كاربران آسانتر سازند، اما ايجاد باتري كه بتواند ميان هربار شارژ شدن مدت زمان زيادي شارژ خود را حفظ كند،‌ همچنان هدف نهايي است كه هنوز محقق نشده‌است.

کد خبر 314156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha