سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری دو - سمیرا نعمتیان: این روزها وقتی به بازار میوه و تره‌بار می‌رویم گل‌کلم‌های تازه و سفید جلب توجه می‌کند و احتمالا یکی دوتا از آنها را می‌خریم که ترشی و شور درست کنیم.

گل‌کلم متفاوت

اما مي‌توانيد از اين گل‌كلم‌هاي خوش رنگ و تازه استفاده‌هاي ديگري هم ببريد؛ مثلا مي‌توانيد آنها را خرد كنيد و در سالادها بريزيد و طعم متفاوتي از سالاد داشته باشيد. حتي مي‌توانيد با تكه‌هاي آن، گل كلم‌هاي سوخاري درست كنيد كه در كنار سالاد و ترشي مي‌تواند يك شام سبك به‌حساب بيايد.

  • مواد لازم

گل‌كلم - تخم‌مرغ -  پودر سوخاري- پودر كاري - نمك و فلفل سياه و زردچوبه

گل كلم را با دست به صورت تكه‌اي خرد مي‌كنيم كه نه خيلي ريز باشد نه خيلي درشت. تخم‌مرغ را با نمك و فلفل و زردچوبه مي‌زنيم، پودر سوخاري و كاري و نمك و فلفل سياه را هم مخلوط مي‌كنيم و كنار دستمان مي‌گذاريم. روي سيني فر يك كاغذ مي‌گذاريم. ابتدا گل كلم‌ها را توي تخم‌مرغ مي‌زنيم و بعد توي پودرسوخاري مي‌غلتانيم. گل‌كلم‌هاي آغشته به پودرسوخاري را به فاصله كم در سيني فر كنار هم مي‌چينيم. حالا فر را روي 180درجه تنظيم مي‌كنيم و اجازه مي‌دهيم گرم شود. سيني را در فر مي‌گذاريم و صبرمي كنيم تا روي گل كلم‌ها سوخاري شود. سوخاري شدن گل كلم‌ها حدودا 30دقيقه طول مي‌كشد. مي‌توانيد گل كلم‌ها را سرخ هم بكنيد اما اين روش پختن در فر سالم‌تر و بي‌ضررتر است. مي‌توانيد اين گل‌كلم سوخاري‌ها را براي عصرانه هم آماده كنيد، يا با قراردادن مقداري سيب زميني سرخ كرده كنار آن، يك بشقاب غذاي ساده و متفاوت داشته باشيد. بچه‌ها از آن دسته افرادي هستند كه از اين غذا استقبال مي‌كنند.

  • چرا كلم بخوريم؟

انواع كلم‌ها خواص بي‌شماري دارند كه يكي از آنها جلوگيري از ابتلا به انواع سرطان‌هاست. مصرف گل كلم همراه با زردچوبه در سلامتي مردان و پيشگيري از سرطان پروستات مؤثر است. كلم‌ به‌علت داشتن فيبر بالا به هضم غذا كمك مي‌كند. كلم مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان دارد كه از ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي پيشگيري ‌مي‌كند.

کد خبر 314136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha