جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

ایران با داشتن بیش از 740 میلیارد متر‌مکعب گاز می‌تواند شریک مطمئنی برای سوئیس باشد.

به گزارش روابط عمومی‌وزارت نفت، غلامحسین نوذری سرپرست وزارت نفت در دیدار با مدیر فدرال انرژی سوئیس آمادگی ایران را برای همکاری با سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی در طرح گازرسانی اعلام کرد و افزود: جمهوری اسلامی‌ایران برای همکاری با سوئیس که مواضع بی‌طرفانه داشته است ارزش بسیار قائل بوده و روند همکاری‌ها می‌تواند بیش از پیش تعمیق یابد.

والتر اشتاینمان نیز با مهم خواندن گاز به عنوان منبع انرژی پاک پیش‌بینی کرد تا سال 2030 نیاز سوئیس به انرژی بسیار افزایش یابد و بر همین اساس شرکت EGL می‌‌تواند همکار‌های گسترده‌ای با شرکت‌های ایرانی داشته باشد و دولت سوئیس از پیشرفت این طرح حمایت می‌کند.

اتصال شبکه برق ایران به اروپا

در همین حال سید پرویز فتاح، وزیر نیرو خبر‌داد شبکه سراسری برق ایران تا پایان امسال به طور کامل به شبکه برق اروپا متصل می‌شود.

وزیر نیرو به ایسنا گفته است: در حال حاضر شبکه برق ایران به ترکیه متصل است، که در واقع این کشور نیز به اتحادیه اروپا اتصال دارد. بر این اساس با تقویت خطوط عملا تا پایان امسال طبق توافقنامه به اتحادیه اروپا وصل می‌شویم.

وی با اشاره به این‌که، هم‌اکنون با تمام کشور‌های همسایه ارتباط الکتریکی داریم، افزود: حدود 100 مگاوات صادرات برق به پاکستان داریم که با احداث خطوط پر‌ظرفیت 400 کیلوولت در منطقه زاهدان و طرف پاکستان تا سال آینده، ظرفیت ارتباط الکتریکی ما با این کشور به 500 مگاوات ارتقا می‌یابد.

کد خبر 31412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز