همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ بسیج با تشکیلات و تفکر بسیجی ماموریت دارد وحدت را مقابل اختلاف و ایمان را در مقابل نفوذ حفظ کند.

محمدرضا نقدی

به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش استحکام ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است با بیان اینکه استحکام ساخت درونی مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: ما اکنون با یک موضوع مهم مواجه هستیم و آن این است که نظام با نگاهی مواجه می‌شود که می‌گوید نظریه نه شرقی و نه غربی را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه نظریه قبول نداشتن نه شرقی و نه غربی و عدم وابستگی که جهان همواره مطرح شده و از نظام پاسخ گرفته اما هیچگاه از مدار خارج نشده است تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چرا این نظریه هر از چندگاهی مطرح می‌شود و هیچگاه از مدار خارج نمی‌شود که به نظر من مشکل در دانشگاه‌های کشور است.

سردار نقدی گفت: وقتی می‌گوییم اقتصاد مقاومتی برخی می‌گویند سرمایه باید از خارج وارد شود، وقتی می‌گوییم باید توان دفاعی را افزایش دهیم می‌گویند با تعامل امنیت را برقرار می‌کنیم لذا اینها براساس آنچه در دانشگاه‌ها آموخته‌اند پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه نظریه مقابله با شعار نه شرقی و غربی بارها در نظام مطرح و پاسخ خود را گرفته است تصریح کرد: مشکل اصلی در دانشگاه‌های ماست اینکه چرا که این نظریه در دانشگاه‌ها مدام بازسازی می‌شود و هیچگاه از مدار خارج نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ساختار علوم انسانی و علمی دانشگاه‌ها سکولار است گفت: وقتی دانش آموز و دانشجویی ما براساس ساختار علوم انسانی غربی می‌آموزد که تجهیزات، سلاح، ثروت و رسانه‌های برتر مولفه‌های قدرت هستند دیگر مولفه‌های دیگر را به عنوان مولفه قدرت نمی‌شناسند.

سردار نقدی با بیان اینکه برابری تجهیزات، سلاح و ثروت با قدرت بارها نقض شده است، گفت: در انقلاب اسلامی وقتی مردم ما با شاه مقابله کردند شاه تمام مولفه‌های فردی قدرت را در اختیار داشت اما نتوانست کاری از پیش ببرد؛ اسرائیل تمام مولفه‌های غربی قدرت را در اختیار داشت و دارد و بارها از مردم فلسطین شکست خورد که این نشان می‌دهد مولفه‌های قدرت تنها تجهیزات، سلاح و رسانه نیستند.

وی گفت اینکه امام راحل قدرت آمریکا را پوشالی توصیف می‌کند و یا سیدحسن نصرالله رژیم صهیونیسی را به خانه عنکبوت تشبیه می‌کند نشان می‌‌دهد که منشاء‌قدرت تنها خداوند است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه غربی‌ها در نظریه قدرت نرم لشکرهای نظامی‌ خود را به شبکه‌های اجتماعی تبدیل کردند گفت: چند سال است در سوریه و 36 سال است در فلسطین گیر کردند و با تمام مولفه‌های غربی قدرت که در اختیار داشتند نتوانستند کاری را از پیش ببرند و حتی چهارسال است شیعیان سوریه در منطقه کوچک حلب در محاصره هستند و مقاومت می‌کنند چون منشاء قدرت را خداوند می‌دانند.

وی با بیان اینکه قرآن می‌گوید تجلی قدرت خداوند در اراده ملت‌هاست افزود: ملت‌ها زمانی در مقابل نظام سلطه پیروز می‌شوند که نترسند چرا که هر جا که ملت‌ها ترسیدند تسلیم شدند.

نقدی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد وحدت را با اختلاف و ایمان را نفوذ از بین ببرد درباره نقش بسیج گفت: بسیج با تشکیلات و تفکر بسیجی ماموریت دارد وحدت را مقابل اختلاف و ایمان را در مقابل نفوذ حفظ کند.

وی صادق بودن با مردم از مولفه‌های مهم برای رفع مشکلات دانست و گفت: وقتی برخی به مردم می‌گویند می‌خواهیم یارانه‌ها را قطع کنیم مردم می‌گویند چرا ثروت انباشته کردید یا وقتی می‌گویند صرفه‌جویی کنید مردم می‌گویند چرا خودتان فلان ماشین را سوار می‌شوید.

نقدی همچنین گفت: امام فرمودند که مسئولین کشور از طبقه متوسط و متوسطه به پایین باشند و امروز باید بگوییم امان از روزی که اینطور نباشد.

وی تصریح کرد: می‌گویند مشکل نقدینگی است خوب اگر مشکل نقدینگی است چرا در 6 روز 110 خودرو فروختید.

کد خبر 314044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha