ترجمه‌ی عباس تربن: این‌روزها همه می‌خواهند زبان یاد بگیرند و تقریباً هر کسی چند ترمی را در کلاس‌های زبان سپری کرده، اما خیلی از این وقت‌گذاشتن‌ها و هزینه‌کردن‌ها معمولاً نتیجه نمی‌دهد؛ چرا؟

اگر این مطلب را بخوانی، متوجه دلایل شکست آدم‌ها در یادگیری یک زبان تازه می‌شوی.

اول گوش بده

برای این‌که بتوانی به زبانی تازه صحبت کنی، اول باید خوب به آن گوش بدهی. هر زبانی در شروع، عجیب به‌نظر می‌رسد، اما هرچه بیش‌تر خودت را در معرض آن قرار ‌دهی، با آن آشناتر خواهي شد و صحبت‌کردن به آن زبان برايت ساده‌تر می‌شود.

از اشتباه‌کردن نترس

اشتیاق برای واردشدن به فضایی جدید و خجالت نکشیدن از اشتباه‌کردن، تنها راه پیشرفت در یادگیری یک زبان تازه است. مهم نیست چند ترم زبان خوانده‌ای و چند کلمه بلدی؛ تا وقتی که خودت را آن ‌بیرون در دنیای واقعی امتحان نکنی، واقعاً چیزی یاد نخواهی گرفت.

از آن لذت ببر

همه‌جور تمرین زبان و استفاده از هر شیوه‌ای که منجر به سر و کله‌زدن با زبان جدید شود، عالی است؛ بعضی‌ها متن شعر موسیقی‌های فرانسوی را حفظ می‌کنند، بعضی‌ها به اخبار انگلیسی گوش می‌دهند، بعضی‌ها جوک‌های اسپانیایی می‌خوانند و...

یک همراه پیدا کن

شرکت‌کردن در جمع‌هایی که با هدف یادگیری زبان شکل گرفته‌اند، راه خوبی برای تقویت زبان است. حتی اگر امکان چنین کاری برایت فراهم نیست، یک همراه و پایه‌ی ثابت پیدا کن که در یادگیری زبان با تو هدف مشترک داشته باشد.

با خودت حرف بزن

وقتی به هر دلیل امکانش نیست که با کس دیگری تمرین زبان کنیم، صحبت‌کردن با خودت هیچ اشکالی ندارد. این‌کار موجب می‌شود کلمه‌ها و اصطلاح‌های تازه از ذهنت پاک نشود و در ضمن اعتماد به‌نفست را در صحبت با دیگران بالا مي‌برد.

دلیلت را مشخص کن

پیش‌پا افتاده و بدیهی به‌نظر می‌رسد؛ داشتن دلیل مناسب برای یادگیری! اگر دلیل خوبی برای یادگیری یک زبان تازه نداشته باشی، در بلندمدت انگیزه‌ات را از دست می‌دهی و آن را نصفه‌کاره رها می‌کنی. یادگرفتن زبان بنگالی برای تحت‌تأثیر قرار دادن آن‌دسته از اقوام که انگلیسی بلدند، دلیل خوبی نیست!

کد خبر 314008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha