دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: حصیربافی از آن کسب و کار‌هایی است که می‌توان آن را به‌طور شخصی یا خانوادگی شروع کرد.

حصیربافی

حتي مي‌توان آن را در يك كارگاه كوچك به چند نفر آموزش داد تا آنها اين كار را در منزل خود انجام داده و سفارش‌ها را به شما تحويل دهند. شايد براي‌تان عجيب باشد اگر بفهميد با ۱۰ تا ۱۵هزار تومان هم مي‌شود حصيربافي را شروع كرد كه اين هزينه هم صرف خريد مواداوليه شماست. اگر خودتان براي آغاز اين كار به آموزش احتياج داريد مي‌توانيد به كارگاه‌هاي آموزش صنايع‌دستي و نيز نمايشگاه‌هاي دائمي آن مراجعه كرده و در مدت يك تا 2ماه به‌طور كامل آموزش ببينيد. درنظر داشته‌باشيد كه اگر در حال حاضر براي‌تان شروع يك كسب و كار بزرگ مقدور نيست مي‌توانيد حتي در يكي از اتاق‌هاي منزل‌تان حصير ببافيد.

اما اگر در ذهن داريد كه يك كارگاه حصيربافي راه‌اندازي كنيد بايد پيش از هر چيز براي دريافت مجوز به اداره صنايع‌دستي مراجعه كرده و آن را اخذ كنيد، سپس بايد براي گرفتن مجوز فني‌حرفه‌اي نيز اقدام كنيد. درصورتي كه مايل باشيد كار خود را در سطح گسترده‌تري به انجام برسانيد بايد به‌دنبال ثبت يك نمايشگاه باشيد تا بعد از توليد بتوانيد محصولات خود را در آن به فروش برسانيد. در غيراين صورت مي‌توانيد محصولات خود را به نمايشگاه‌هايي در شهرهاي مختلف ارائه كنيد. توجه كنيد كه اگر محصولات خود را در سطح كشور توزيع كنيد تجربه بيشتري پيدا كرده و مي‌توانيد نياز بازار را در هر شهر بسنجيد و با توجه به آن، محصولات جديد توليد كنيد. روش ديگر براي فروش محصولات حصيربافي از طريق ايجاد يك سايت اينترنتي است كه با گذاشتن عكس محصولات و مشخصات آنها مي‌توان هر كالا را معرفي كرده و آن را به فروش رساند.

درصورتي كه كار خود را توسعه دهيد مي‌توانيد پس از طي 2 تا 3 سال به درآمدي برابر ۴ تا ۵ميليون تومان در‌ماه دست پيدا كنيد. درنظر داشته‌باشيد كه بهتر است تمام معاملات خود را در اين كسب و كار به‌صورت نقدي انجام دهيد، حتي در مورد كساني كه به آنها براي توليد محصولات موردنظرتان سفارش مي‌دهيد؛ سعي كنيد ابتدا هزينه توليد سفارش خود و تهيه مواداوليه را محاسبه كرده و نقدا بپردازيد تا آنها نيز براي خريد مواداوليه دچار مشكل نشوند و تأخيري در دريافت كالا پيش نيايد.

کد خبر 313967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha