مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همزمان با شروع هفته کتاب، پایتخت رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی گرفته و تابلوهای تبلیغاتی شهر، در طرح «کتابخانه‌ای به وسعت پایتخت» فضایی می‌شود برای نمایش صفحاتی از معروف‌ترین کتاب‌های ایران و جهان و جملات مهم و تأثیر‌گذار نویسندگان.

پيش از اين در ارديبهشت‌ماه سال‌جاري، تهران به بزرگ‌ترين گالري هنري جهان تبديل شد. هنگامي كه بيش از 700اثر هنري در بالغ بر 1600فضاي تبليغاتي شهر تهران در معرض ديد شهروندان قرار گرفت و تهران را به‌مدت 10روز به نگارخانه هنري تبديل كرد. اين‌بار هم سازمان زيباسازي تصميم به اقدامي فرهنگي گرفته‌است.

عيسي عليزاده، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در اين‌باره گفت: با توجه به آغاز هفته كتاب و كتابخواني براي نخستين‌بار با اكران تصاويري از جلد كتاب‌هاي معروف و شناخته شده روي بيلبوردهاي شهري، تهران رنگ و بوي اين هفته را به‌خود گرفته است. عليزاده با تأكيد بر اينكه اين اقدام با توجه به شعار هفته كتاب «كتاب يعني زندگي» به‌عنوان يكي از فعاليت‌هاي فرهنگي انجام مي‌شود، ادامه داد: در اين برنامه تابلوهاي فرهنگي و بخش عمده‌اي از تابلوهاي تجاري به اكران طرح روي جلد كتاب‌هاي معروف و شناخته شده اختصاص پيدا كرد تا به اين ترتيب فضاهاي شهري با اين هفته هماهنگ شود.

وي با بيان اينكه با توجه به پيشينه فرهنگي و تاريخي كشورمان متأسفانه سرانه مطالعه در ميان شهروندان بسيار پايين است، افزود: اميدواريم اين اقدام فرهنگي شهروندان را به مطالعه كتاب ترغيب كند. به‌گفته مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران تصاويري كه در تابلوها به تصوير درمي‌آيد،

طرح جلد كتاب‌ها از نويسنده‌هاي معروف و شناخته شده در حوزه‌هاي مختلف است كه به 2صورت تكي و چهارتايي در سطح شهر اكران شده است و در برخي از آنها جمله‌اي معروف از آن كتاب و يا نويسنده به‌صورتي كه قابل مطالعه باشد، قرار گرفته است. او با بيان اينكه در انتخاب كتاب‌هايي شورايي متشكل از استادان دانشگاه به سازمان زيباسازي كمك كرده‌اند، گفت: بيلبوردها و عرشه‌هاي پل به‌عنوان فضاهايي كه مي‌تواند در معرض ديد شهروندان باشند براي اين موضوع انتخاب شده تا بيشترين تأثيرگذاري را در بازديد‌كنندگان داشته باشند.

کد خبر 313922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha