همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در برنامه زنده تلویزیونی چراغ خاموش شرکت کرد

شهردار تهران در برنامه زنده تلویزیونی چراغ خاموش گفت: من سر خود نمی‌توانم درخت قطع کنم و از شنبه نیز احداث ادامه مسیر اتوبان زین‌الدین را پیش می‌گیریم و به اعتقاد من کسانی که به این موضوع دامن می‌زنند، به دنبال کار سیاسی هستند. [خبر اولیه]

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف درباره ماموریت‌های 137 گفت: بارها تاکید کرده‌ام که چقدر خوب است کارهایی که در شهرداری انجام می‌شود، با اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی مردم همراه باشد.

وی افزود: 137 در مجموع 17 نوع ماموریت را می‌تواند انجام دهد که باید در طول مدت 24 ساعت بعد از درخواست مردم به آن‌ها رسیدگی شود که من در همین جا با صراحت اعلام می‌کنم که 72 درصد این درخواست‌ها در مدت ذکر شده رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: البته برخی موارد مطرح شده از سوی شهروندان از جمله روکش آسفالت، تعویض جداول و غیره وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را ظرف 24 ساعت انجام داد، چرا که ممکن است بنا به نظر یک شهروند یک محله نیاز به آسفالت داشته باشد، اما بر اساس بررسی کارشناسان ما این نیاز احساس نشود و یا شهروندی که در دی ماه برای روکش آسفالت محله خود تماس می‌گیرد، باید بداند که روکش آسفالت در زمستان امکان‌پذیر نیست و باید این کار را در فصل گرما انجام داد.

شهردار تهران با تاکید بر این که کیفیت آسفالت در کشور ما بسیار پایین است، تصریح کرد: در تهران 120 میلیون مترمربع از معابر آسفالت شده است و اگر عمر مفید آسفالت 12 سال باشد که البته این رقم در کشور ما 5/1 سال است، با این حساب اگر هر سال 12 میلیون تن آسفالت در خیابان‌ها ریخته شود، هر 10 سال یک‌بار نوبت یک محله می‌رسد که آسفالتش تعویض شود.

قالیباف با تاکید بر این که در حال حاضر بزرگراهی در تهران نیست که آسفالتش مناسب نباشد، افزود: عملیات آسفالت در بزرگراه های همت، مدرس، یادگار امام و غره در حال انجام است و اگرچه کیفیت آسفالت در کشور ما به شدت پایین است، اما تلاش می‌کنیم با استفاده از آسفالت‌های پلیمری، کیفیت آسفالت خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر را بالا ببریم.

شهردار تهران ادامه داد: با قاطعیت می‌گویم در چهار ماهه کاری (از پایان اردیبهشت تا اواخر شهریور) بیش از یک میلیون تن آسفالت در تهران ریخته شده و امروز اگر از هر کس بپرسیم و اگر با نگاه منصفانه ببینید، قطعا می‌پذیرد که تاکنون به اندازه و حجمی که در حال حاضر کار انجام می‌شود، کار انجام نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در همین زمان، خیابان خلیج فارس موج داشت و از وضعیت آسفالت مناسبی برخوردار نبود، اما این مشکل الان حل شده و تا دو ماه آینده نیز مشکل تقاطع راه‌آهن و خلیج فارس را حل می‌کنیم، زیرا مردم سال‌ها در این مکان مشکل داشتند.

شهردار تهران درباره مشکل بزرگراه زین‌الدین و قطع درختان لویزان نیز اظهار کرد: من کاملا معتقدم که شهرداری، مثل مردم باید قانون را رعایت کند و اگر یک درخت قطع می‌کند، باید مانند یک شخص عادی مراحل اداری را بگذراند.

وی ادامه داد: ما نیز به کمیسیون ماده هفت و ماده پنج رفتیم و آن‌ها اجازه داده و مسیر اتوبان را آن‌ها مشخص کردند. اما این که گفته می‌شود، می‌توانستیم به جای عبور اتوبان زین‌الدین از وسط جنگل، آن را از کنار پادگان عبور دهیم، درست نیست، چراکه اگر مسیر بزرگراه از کنار پادگان برود در منطقه شمیران‌نو حدود 100 هزار نفر در ضلع شمالی قرار می‌گیرد که بین لویزان هستند و از شهر جدا شده و به صورت یک جزیره دورافتاده در می‌آیند.

وی افزود: مسیر این بزرگراه در دوره قبل تعیین شده بود و ما مکلف بودیم که به جای درختان قطع شده، درخت بکاریم که چندین برابر آن را کاشتیم. امروز نیز بعد از 18 ماه دادگاه به نفع شهرداری حکم صادر کرد و آن‌هایی که گفتند شهرداری کار غیر قانونی کرده، حالا باید پاسخ بدهند که چرا 5/1 سال وقت مردم را در زین‌الدین گرفتند و کار را به عقب انداختند.

وی تاکید کرد: من سر خود نمی‌توانم درخت قطع کنم، این کار مسیر قانونی دارد و ما نیز آن را گذرانده‌ایم و از شنبه نیز ادامه مسیر را پیش می‌گیریم و به اعتقاد من کسانی که به این موضوع دامن می‌زنند به دنبال کار سیاسی هستند.

قالیباف ادامه داد: بار دیگر تاکید می‌کنم که باید قانون را رعایت کنیم و پیش ببریم و قطعا این کار با توسعه فضای سبز در این مسیر همراه خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به موضوع گزارش برنامه چراغ خاموش درباره نصب روزشمار بر روی پروژه‌های شهری نیز گفت: مردم شریف ما باید بدانند که امروز اجرای یک پروژه در تهران با اجرای یک پروژه در بیابان و جاده متفاوت است، چراکه ما با مشکلات مختلفی مواجه هستیم. به عنوان نمونه پل رسالت یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتش خط لوله آب بود که 5/2 ماه این پروژه را منتظر گذاشت، زیرا امکان قطع آب حتی برای 10 ساعت هم وجود نداشت و باید مشکل را به گونه‌ای دیگر حل می‌کردیم.

قالیباف با تاکید بر این که مدیریت شهری هیچ پروژه‌ای را نیمه‌تمام افتتاح نمی‌کند، تصریح کرد: فقط افتتاح یک پروژه مهم نیست، به عنوان نمونه رمپ و لوپی که از بزرگراه امام علی(ع) می‌آید، هنوز کامل نشده است و باید عملیات مورد نظر انجام و انتقال ترافیک به این مسیر صورت گیرد. اما اگر این پل افتتاح نشود، امکان اجرای رمپ و لوپ نیست. به همین دلیل ما ابتدا حرکت دوربرگردان غرب به شرق را موقتا راه دادیم که رمپ و لوپ مذکور را فعال کنیم. به این ترتیب باید اول یک مسیر آماده شود تا ترافیک به آن منتقل شود و تا به محض پایان عملیات اجرایی مسیر اصلی، بار دیگر این مسیر نیز بر روی خودروها باز شود.

شهردارتهران درباره زباله‌های فراوان اطراف محدوده کارگاه عمرانی نیز گفت: بنده هم قبول دارم که باید این اشکال‌ها برطرف شود.

در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی و در پی تماس مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب با برنامه و اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری با شهرداری برای نصب مجدد دریچه‌هایی که ربوده می‌شوند، قالیباف اظهار کرد: امیدواریم طبق وعده داده شده، نسبت به تعویض دریچه‌های آب و نصب آن‌ها اقدام کنند و یا حتی دریچه در اختیار ما بگذارند تا در صورت نیاز سریعا همانجا نصب کرده و کار را معطل نگذاریم.

شهردار تهران با تاکید بر این که 137، خدمات شهری است که باید در اختیار سازمان‌هایی همچون آب، برق و فاضلاب نیز قرار گیرد، گفت: ما آماده هستیم در 137، تیم‌های آب، برق و فاضلاب را نیز مستقر کنیم.

کد خبر 31380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز