همشهری‌آنلاین: پناهجویان سوری و مهاجران دیگر کشورها در جزیره یونانی لزبوس از یکدیگر تفکیک شده و در دو اردوگاه جداگانه اسکان داده می‌شوند.

refugees_lesbos_greece

اردوگاه موریا با مدیریت پلیس برای مهاجران غیرسوری و اردوگاه کاراتیپه با مدیریت شهرداری موتیلنه برای مهاجران اهل سوریه در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد پلیس بر خلاف شهرداري اين جزيره از دانش و مهارت لازم برای مدیریت ورود مهاجران برخوردار نيست.

اردوگاه کارا تیپه در چند کیلومتری بندر قدیمی شهر موتیلنه قرار دارد و توسط شهرداری اين شهر اداره می شود. اين اردوگاه حتی با وجود از راه رسیدن شمار زیادی پناهجو، همچنان آرام است. روند ثبت نام به سرعت انجام می‌شود و در چادرهای آژانس پناهندگان سازمان ملل در جزيره لزبوس،يونان اسکان می‌يابند. 

این اردوگاه ظرفیت پذیرش ۲۰۰۰ نفر را دارد و در حال حاضر تنها ۵۰۰ نفر در آن اقامت دارند و این یکی از دلایل آرام بودن آن است.برای اقامت پناهجویان در این اردوگاه محدودیت زمانی نيز وجود ندارد.

استاوروس میروگیانیس، مدیر این اردوگاه  معتقد است اكنون پناهجويان به آنها نیاز دارند. او حتي حاضر نيست آنها را پناهجو بنامد و ميهمان خطابشان مي‌كند و مي‌گويد بايد مراقب مهمانانمان باشيم.

از آن‌سو در اردوگاه موریا که توسط پلیس اداره می‌شود، روزانه همه تازه واردان غیرسوری، خارج از اردوگاه در صفی طولانی در انتظار می‌ایستند تا ثبت نام شده و شماره‌ای برای ورود به آنها داده شود.

برای مهاجران پس از پر کردن فرم‌های ضروری، یک محدودیت زمانی برای ترک این کشور نیز تعیین می‌شود تا در مدت کوتاهی اردوگاه را ترک کنند. اما تا آن زمان، نمی توان آنها را به علت ورود غیرقانونی دستگیر کرد. در این اردوگاه هیچ امکاناتی برای اسکان مهاجران در نظر گرفته نشده، حتی جایی برای خوابیدن.

تعداد كاركنان اين اردوگاه‌ها كم است و داوطلبان نيز تعدادشان به اندازه كافي نيست.سازمان‌های غیردولتی با فعالیت‌های بشردوستانه شان نيازمندي‌هاي آنها را تامین می‌کنند.

از طرف ديگرفبه گزارش رويترز،سازمان ملل مقام‌هاي گرفتار در بحران مالي يونان را وادار كرده‌اند و به آنها هشدار داده‌اند تا قبل از رسيدن زمستان مراكز پذيرش پناهجويان به اين جزيره يوناني را افزايش دهد.روزانه 3 هزار و 300 پناهجو به اين جزيره وارد مي‌شود.

به گفته يكي از مسئولان كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در حال حاضر 12 هزار پناهجو در اين جزيره هستند كه درحقيقت ظرفيت پذيرش 2 800 نفر را دارد و به همين دليل مدام بين پناهجويان و مسئولان محلي و پليش تنش به وجود مي‌آيد.

کد خبر 313678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha