مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : قائم مقام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: هدف اصلی شهرداری تهران نهادینه کردن تفکر مسجدی است.

دکتر علی اصغر محکی در اولین کارگاه آموزش مسئولان سلامت مساجد شهر تهرن ، گفت: مرکز عبادت ، پایگاه علمی ، سیاسی ، اجتماعی و حکومتی اسلام ، مرکز آموزش و انسان سازی ، مرکز سیاست و حکومت ، مرکز تعلیم و تربیت ، مرکز اقامه قسط و عدل و رشد و تکامل انسان ها ، مرکز جهاد و اجتهاد و دو مرکز نشر تعلیم علم و دانش از جمله نقش های مسجد به شمار می روند.

وی تصریح کرد: مسجد مهمانخانه خداوند در زمین ، جایگاه نزول برکات خیرات آسمانی و خانه آگاهی و عبادت ، عشق و محبت ، صفا و صمیمیت ، ایثار و رحمت و تجلی بهشت خدا در زمین است.

محکی ، مسجد را کانون ارتباطات دانست و گفت: مسجد از معدود پدیده های اجتماعی است که با تمام قشرهای مردم به نوعی در ارتباط است. مسجد چنانچه پاسخگوی نیازهای جامعه است می تواند جایگاه خود را در میان اقشار مردم حفظ کند.

وی همچنین گفت: مسجد کانون همدلی ، خانه خبر ، خانه مردم ، پایگاه قضایی ، جایگاه حسبه ، محل رفع مشکلات ، پایگاه جهاد و نهضت ، مرکز آموزشی ، مرکز سازماندهی و پایگاه ارتباطی است.

محکی خاطرنشان کرد: تجلی هنر اسلامی را می توان در مساجد مشاهده کرد.

قائم مقام معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران در ادامه افزود: پیامبر اسلام درباره پاکیزه نگهداشتن مسجد می فرمایند که هرکس مسجدی را جارو کند خداوند برای او پاداش آزاد کردن یک بنده را می نویسد و کسی که خاشاکی را که به چشم می رود ، از مسجد خارج کند ، خداوند برای او بهره و نصیبی دوچندان از رحمتش قرار می دهد.

وی در خصوص آموزش مسئولان مساجد ، گفت: باید به تامین سلامت اجتماعی و بهداشت مساجد بسیار ارج نهاد ، لذا در این راستا هدف اصلی شهرداری تهران نهادینه کردن تفکر مسجدی است.

کد خبر 3136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز