همشهری آنلاین: کی‌روش با بیان اینکه" من مردی از جنس احترام هستم" گفت: اگر به من بگویند نمی‌توانم صحبت کنم من هم صحبت نمی‌کنم هر چند که هیچ‌گاه کسی به من چنین نگفته بود و احساس خوبی در این زمینه ندارم.

کارلوس کی‌روش

به گزارش سایت رسمی فدراسیون،‌ کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش و ترکمنستان از دور انتخابی جام جهانی 2018 اظهار کرد: به همه کسانی که امروز حضور دارند خوش‌آمد می‌گویم و میدوارم شرایط طوری فراهم شود که هواداران فردا به خوبی به ورزشگاه بیایند و بتوانند ما را تشویق کنند چون بازی مهمی با ترکمنستان داریم.

وی ادامه داد: همان گونه که مطلع هستید فردا بازی مهمی را مقابل ترکمنستان برگزار خواهیم کرد و بسیار حائز اهمیت است که امتیازی را که در دیدار رفت از دست دادیم، جبران کنیم. در دیدار رفت بازی خوبی انجام دادیم اما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و در بعد هجومی نتوانستیم از ضربات نهایی خود استفاده کنیم. امیدوارم فردا در ورزشگاه آزادی از موقعیت‌های خودمان استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به این که باید به سه امتیاز دیدار مقابل ترکمنستان فکر کنیم، گفت: نه تنها کسب سه امتیاز که آماده‌سازی برای آینده فوتبال ایران در چنین دیدارهایی مد نظر ماست. همان طور که سمت چپ و راست من ملاحظه می‌کنید 4 دروازه‌بان جوان را در تیم ملی داریم که نسل آینده دروازه‌بانی ایران خواهند بود. چند اسم دیگر هم مد نظرمان است که می‌توان به رشید مظاهری اشاره کرد. برگزاری اردوها و بازی‌های مداوم می‌تواند به آماده‌سازی این دروازه‌بان‌ها و بازیکنان کمک کند. ما چشم به سه امتیاز فردا داریم اما در عین حال نگاه‌مان به آینده است.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا اتفاقات یک هفته اخیر در روند تیم ملی تاثیرگذار خواهد بود یا خیر گفت: در این باره عذرخواهی می‌کنم و صحبتی ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حضور دروازه‌بان‌های جوان در نشست خبری گفت: چنین دیدارهایی می‌تواند برای تیم ملی به عنوان فرصت تلقی شود تا به آینده نگاه کنند. دلیل این که امروز این 4 دروزاه‌بان اینجا هستند این است که کارهایی در تیم ملی صورت و انجام می‌گیرد. این که در دروازه‌بانی چه کارهایی در حال صورت گرفتن است و این که ما در دیدارهایی مانند بازی با گوآم نمی‌توانیم اردوهای طولانی داشته باشیم و فرصت بسیار کمی پیش رو داریم و دلیل دیگر حضور این بازیکنان این است که می‌خواهیم توضیح دهیم از بعد فیزیکی و روانی هر چند ما فرصتی برای بازی‌های تدارکاتی نداریم اما باید هم برای سه امتیاز بجنگیم و هم برای آینده آمادگی لازم را برای بازیکنان ایجاد کنیم که ریسک بالایی دارد.

باید توجه داشته باشیم که در تمامی قسمت‌های هر اردو بازیکنان مختلفی را به تیم ملی دعوت کنیم و می‌توانیم آینده فوتبال ایران را شکل دهیم. حضور بازیکنان جوانی همچون بیرانوند، مکانی و اخباری نشان دهنده این است که اگر روی این بازیکنان بیشتر کار کنیم می‌توانیم شرایط بهتری داشته باشیم. من امروز صبح درخواست کردم که یک قرص سردرد به من بدهند چرا که انتخاب بین این بازیکنان بسیار سخت است.

سرمربی تیم ملی افزود: با انجام دادن این کار آن چه باید در فوتبال ایران انجام شود را نشان می‌دهیم چرا که آینده چند سال فوتبال ایران در اختیار این بازیکنان است و من بسیار راضی هستم.

کی‌روش در پاسخ به سوالی درباره مشکل ایجاد روادید برای برخی بازیکنان در تیم ملی برای بازی با گوآم عنوان کرد: آیا مسئله ویزا مربوط به مسائل فنی می‌شود؟ اگر مربوط به مسائل فنی نمی‌شود در این زمینه صحبت نمی‌کنم؛ چرا که این موضوعی اداری است.

وی درباره این که برخی از بازیکنان دیر به اردوی تیم ملی اضافه شدند و امکان دارد از آنها استفاده کنید یا خیر عنوان کرد: این موضوع مزایا و معایبی برای تیم ملی دارد. این که آنها در عرصه بین‌المللی توپ می‌زنند و این موضوع تجربیات خوبی را برای فوتبال ایران به همراه دارد و از سوی دیگر این که فرصت محدودی برای کار گروهی داریم با مشکل مواجه هستیم. مسئله مهم این است که بازی با ترکمنستان را در آزادی برگزار می‌کنیم و پس از آن با پروازی 24 ساعته به گوآم می‌رویم در دیدار با ترکمنستان یازده نفری به میدان می‌روند که با تغییر 3-4 نفره باید به مصاف گوآم بروند.

کی روش در پاسخ به سوال دیگری درباره این که یکی از مربیان لیگ برتری عنوان کرده که اگر تیم ملی شب قبل از دیدار با ترکمنستان و گوآم اردو بزند با اختلاف 5-6 گل پیروز می‌شود، تصریح کرد: همه این امکان را دارند که اظهارنظر کنند. بعضی از نظرات منطقی است و برخی این گونه نیست و ما می‌توانیم با برخی مسائل موافق باشیم و در مورد برخی دیگر از اظهارنظرها می‌توانیم این توافق را نکنیم اما سوال من این است که اگر این مربی در جام حذفی با تیمی دسته سه بازی داشته باشد آیا از سه ماه قبل به بازیکنانش تعطیلی می‌دهد. برایم اهمیتی ندارد که چه کسی این اظهارنظر را مطرح کرده و نمی‌دانم چه کسی بوده به هر حال هر کسی بوده اظهارنظر خودش را مطرح کرده و من هم نظر خودم را گفتم. من این اعتقاد را دارم که برای آماده‌سازی نه تنها کسب سه امتیاز مهم است که آماده‌سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی اهمیت دارد. این یک وظیفه بزرگ است که روی دوش بنده قرار دارد.

مطمئنا اگر این بازیکنان اردو و تمرین‌های لازم رانجام دهند فرصت خواهند داشت تا به سطح بین‌المللی برسند و این امکان را داریم که شرایط خوبی را در جام جهانی تجربه کنیم. من به برنامه‌ریزی بلندمدت اعتقاد دارم اما شاید برخی نیز اعتقاد داشته باشند که صبحانه و ناهار و شام را در یک وعده میل کنند و به مسابقه بروند اما من نگاه بلندمدت دارم. قبل از جام جهانی برزیل نیز برخی اعتقاد داشتند که ما می‌توانیم علی‌رغم برپایی برخی اردوها به مصاف آرژانتین و نیجریه برویم و برخی بازیکنان خود را ترخیص نکردند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی دیگری درباره اینکه آیا اتفاقات رخ داده در بازی با گوام تاثیر خواهد گذاشت، تنها گفت: اگر بخواهم راجع به این مسئله صحبت کنم احتمال وجود دارد که اخراج شوم و ترجیح می‌دهم که حرفی نزنم. ترجیح می‌دهم راجع به بازی با ترکمنستان حرف بزنم و ما قبل از بازی با گوآم با این تیم دیدار داریم و سه امتیاز آن برای ما خیلی مهم است.

کی‌روش در پاسخ به سوال بعدی مبنی بر این که چرا باید این فضا در تیم ملی حاکم شود که سرمربی آن عنوان کند اگر بخواهد اظهارنظری داشته باشد ممکن است اخراج شود گفت: من مردی از جنس احترام هستم. اگر شخصی به من بگوید نمی‌تواند صحبت کنم، صحبت نمی‌کنم. اگر بعد از 34 سال دوران مربی‌گری و در سن 62 سالگی از من بپرسید که آیا حس خوبی نسبت به این مطلب دارم می‌گویم حس خوبی ندارم. من در بهترین‌ تیم‌های دنیا از جمله رئال و منچستر مربی‌گری کردم اما هیچ گاه هیچ کس به من نگفته که نمی‌توانم صحبت کنم اما اگر این درخواست از من خواسته شود بنابراین حرفی نمی‌زنم ترجیح می‌دهم راجع به بازی با ترکمنستان صحبت کنم.

آن‌ها در بازی رفت نیز نشان دادند که می‌توانند برای ما مشکل‌آفرین باشند ولی آنچه هم‌اکنون حائز اهمیت بوده این است که باید بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و حریف را شکست داده و در صدر جدول قرار بگیریم.

کد خبر 313507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha