همشهری‌آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خانه یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین را در نوار غزه به جنبش فتح تحویل داد.

arafat

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، این اقدام جنبش حماس هشت سال پس از تسلط این جنبش بر نوار غزه و هم‌زمان با یازدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات انجام شد.

محمد المشهروای، خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: نمایندگان همه گروه‌های فلسطینی با هم نشستی برگزار کردند. در این نشست هیچ‌یک از پرونده‌های سیاسی در فلسطین بررسی نشد اما لوازم شخصی و آثار صاحب این منزل یعنی یاسر عرفات که همواره بر وحدت ملی فلسطین تاکید می‌کرد باعث شد تا جنبش حماس منزل او را به جنبش فتح تحویل دهد. این اقدام حماس گام مثبتی در مسیر آشتی ملی به شمار می‌رود هر چند مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

یکی از اعضای جنبش فتح در مصاحبه با خبرنگار اسکای نیوز گفت: تحویل منزل یاسر عرفات اقدامی مثبت بود اما ما انتظار داشتیم جشن بزرگی در نوار غزه برای یادبود یاسر عرفات برگزار می‌شد اما متاسفانه حماس همچنان مانع از برگزاری مراسمی متمرکز در سالگرد درگذشت یاسر عرفات می‌شود.

خبرنگار اسکای نیوز افزود: چشمان اعضای جنبش فتح به این میدانی که در مرکز شهر غزه قرار دارد دوخته شده بود تا شاید مراسمی در گرامی‌داشت یاسر عرفات در آن برگزار شود اما جنبش حماس با برگزاری مراسم مخالفت و مسئله بی‌ثباتی و نا‌امنی در نوار غزه را دلیل مخالفت با برگزاری آن اعلام کرد.

مشیر المصری یکی از اعضای حماس نیز گفت: من فکر می‌کنم عاقلانه نیست مسئولان فتح مراسمی در زمینه سالگرد درگذشت یاسر عرفات برگزار کنند در حالی که جنبش فتح می‌خواهد بار دیگر به جدایی و شکاف بین جریان‌های فلسطینی بیندیشد. این در حالی است که نوار غزه شاهد بی‌ثباتی است و این مسئله شاید باعث شود ملت فلسطین از رویارویی با دشمن صهیونیستی غافل شود.

المشهراوي افزود: حوادث مهمی که امروز فلسطین شاهد آن است می‌تواند بر جریانه‌ای سیاسی فشار وارد کند تا باعث شود تا آنجایی که ممکن است اختلاف‌هاي سیاسی را کنار بگذارند و این مطلب شاید مسئله برگزاری مراسم سالگرد درگذشت یاسر عرفات را پر رنگ‌تر از سال‌های قبل نشان دهد.

کد خبر 313450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha