همشهری آنلاین: ایجاد دانشگاه خصوصی پزشکی، تکمیل ماهواره تدبیر۲ تا پایان سال ۹۴، امضای تفاهم‌نامه میان دو دانشکده روزنامه‌نگاری ایرانی و نروژی و ... از اهم اخبار آموزش و پژوهش در ۲۴ ساعت گذشته است.

  • ایجاد دانشگاه خصوصی پزشکی

مهر: دكتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از برنامه وزارت بهداشت براي ایجاد و توسعه دانشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خواهرخواندگی با کشورهای مختلف منطقه خبر داد.

  • 5 دليل وزارت علوم براي استمرار رشد علمی کشور

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پي نامه هشدارآميز 12 هزار عضو هیئت علمی نسبت به افت علمی کشور، اعلام كرد: «بر اساس آخرین مستندات مهم‌ترین پایگاه‌های استنادي علم دنیا، نه تنها هیچ افت علمی در سال‌های اخیر در کشور وجود نداشته، بلکه در مواردی، شاهد رشد شگفت‌انگیزی نیز بوده‌ایم. رشد 9 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، اعلام اسامی 13 دانشگاه ایران در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر و تأثیرگذار دنیا (در حالی كه قبل از سال  2013، هیچ دانشگاه ایرانی در این فهرست نبوده است)، اعلام اسامی 173 دانشمند ایرانی در بین یک درصد دانشمندان برتر دنیا در سال 2015 و کسب رتبه سوم در جهان در تولید علم شیمی و رتبه هفتم در تولید علم در رشته نانو تکنولوژی و ...  دلایلی بر این مدعاست».

  • تكميل ماهواره تدبیر2 تا پایان 94

ایرنا: دکتر محمدعلی برخورداری، رییس دانشگاه علم و صنعت ایران از تکمیل و تحویل ماهواره تدبیر2 برای پرتاب به فضا تا قبل از پایان سال 94 خبر داد و گفت: سومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت که از دو ماهواره قبلی به مراتب پیشرفته‌تر است در دست ساخت قرار دارد و قبل از تحویل، تست‌های متعددی بر روی ماهواره انجام می‎شود تا قابلیت‌های آن در زمینه‌های مختلف برای پرتاب به فضا مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد.

  • 8 دانشگاه کشور در ردیف دانشگاه‌های برتر جهان

ایرنا: حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هشت دانشگاه تهران، شهیدبهشتی، خواجه نصیر، شیراز، صنعتی شریف، علامه طباطبائی، فردوسی مشهد و علم و صنعت جزو 800 دانشگاه برتر دنیا شناخته شده‌اند و هم اکنون در حال گذر از رتبه شانزده به پانزدهم ISI هستیم.

  • ارجاع طرح مصونیت قضایی مناظره‌کنندگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی

تسنيم: حجت‌الاسلام روح‌الله شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اعلام كرد: پیشنهاد وزارت علوم درباره مصونیت قضایی مناظره‌کنندگان در کرسی‌‌های آزاداندیشی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است.

  • امضای تفاهم‌نامه میان دو دانشکده روزنامه‌نگاری ایرانی و نروژی

مهر: تفاهم‌نامه همکاری میان دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه اسلو نروژ با دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد امضا شد. بر اساس این موافقتنامه، دو دانشگاه در زمینه مبادله استاد و دانشجو، پروژه‌های مشترک علمی، پایان‌نامه‌های مشترک و برگزاری سمینارهای مشترک همکاری داشته باشند.

کد خبر 313406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha