همشهری آنلاین: فرمانده پلیس پایتخت در واکنش به اظهارات معاون راهبردی قوه قضائیه، افزایش مزاحمت‌های خیابانی در پایتخت را رد کرد و گفت: بحث فروش نوزادان قابل پیگیری است.

به گزارش مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو تن از افسران پلیس آگاهی که در جریان مأموریت پلیسی بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسيده بودند، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اظهارات معاون راهبردی قوه قضائیه و ارائه آماری مبنی بر افزایش ۹۸ درصدی تعرضات کلامی و مزاحمت‌های خیابانی بنده به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزایش این آمار در تهران را رد می کنم.

وی همچنین در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی دانشور، عضو شورای شهر تهران درباره خرید و فروش نوزادان در اطراف برخی از بیمارستان های جنوب پایتخت به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز گفت: این موضوع قابل بررسی است. من از همین جا از سرکار خانم دانشور تقاضا می کنم اگر آماری از خرید و فروش نوزادان دارند و یا اطلاعی از وجود باندهای زیرزمینی برای قاچاق نوزادان در دست دارند، حتما آمار را به ماموران پلیس ارائه دهند، زیرا این موضوع کاملا موضوع پلیسی و قابل پیگیری است.

سردار ساجدی نیا افزود: همزمان با آغاز فصل سرد سال، طرح های امنیت محلی با همان کیفیت و با همان جدیت در دستور کار همکاران من در رده های تخصصی پلیس آگاهی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و با توجه به سرمای زودرس هوا، طرح‌های زمستانی پلیس راهور نیز در فاصله زمانی کوتاهی به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره افزایش تعداد گشت های ارشاد در سطح شهر تهران نیز توضیح داد: گشت ارشاد همانند سال‌های گذشته و بر طبق همان دستورالعمل های موجود فعالیت می کند، اما در تهران دلیلی برای افزایش تعداد گشت ها در حال حاضر وجود ندارد. اگر افزایشی لازم باشد حتما اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با اعلام جزئیات حادثه تصادفی که منجر به شهادت ۲ نفر از افسران پلیس آگاهی در حین ماموریت شد نیز گفت: این ۲ افسر جوان از افسران مؤمن، تلاشگر و شجاع نیروی پلیس آگاهی بودند که شهادتشان ضربه سنگینی به بدنه نیروی انتظامی بود.

سردار ساجدی‌نیا افزود: ماموریتی که در طی آن هر ۲ افسر به درجه رفیع شهادت رسیدند، جزء ماموریت های ویژه نیروی آگاهی برشمرده می شد و افسران جوان از مدت ها قبل در تعقیب اعضای یک باند تبهکاری بودند که متاسفانه در یکی از اتوبان های پایتخت حادثه تصادف برای آنها رخ داد و با وجود اینکه هر ۲ افسر دارای کلاه ایمنی و تجهیزات لازم برای انجام ماموریت بودند، متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده و تصادف شدیدی که کامیون و موتور سیکلت حامل افسران اداره آگاهی داشت، به شهادت رسیدند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه این دو افسر جوان در اجرای طرح های برخورد با اراذل و اوباش و انجام طرح های امنیت محله محور جزو افسران لایق و کارآمد اداره پلیس آگاهی بودند، افزود: از سوی بنیاد شهید این دو افسر به دلیل اینکه در زمان اجرای ماموریت به شهادت رسیده اند جزو شهدا محسوب می شوند.

سردار ساجدی‌نیا در پایان از حضور گسترده اقشار مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت: فرماندهی پلیس نیروی انتظامی با همکاری همه دسته ها و رده های پلیس‌های تخصصی تمام توان خود را به کار می گیرد تا با برقراری امنیت پایدار در تمام سطوح جامعه، آرامش را به شهروندان هدیه کند.

کد خبر 313069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha