همشهری آنلاین: همایش آثار مخرب جنگ بر محیط زیست به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جنگ و محیط زیست با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ۱۹ آبان ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

همایش آثار مخرب جنگ بر محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، هومن لیاقتی مدیر عامل مرکز صلح و محیط زیست با اعلام این خبر افزود: سالانه مرکز صلح و محیط زیست به مناسبت 6 نوامبر روز جنگ و محیط زیست مراسم سالانه‌ای را برگزار می‌کند که در آن به آثار مخرب جنگ بر محیط زیست پردازش کامل می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته این مراسم با حضور وزیر سابق دفاع اتریش، رییس پیشین مجلس اتریش و رییس انجمن دوستی اتریش در ایران به عنوان سخنران کلیدی برگزار شد که امسال مراسم روز جنگ و محیط زیست با حضور دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

لیاقتی ادامه داد: در این مراسم پیام دبیر کل سازمان ملل متحد قرائت می‌شود و سفیر فلسطین به عنوان شیخ‌السفرا سخنرانی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پنل تخصصی با مدیریت علی اشرف مجتهد شبستری نایب رييس هیئت مدیره مرکز صلح و محیط زیست، برخی سفرای خارجی در تهران، سفیر سوئد اساتید دانشگاهی و میهمانان ویژه از کشور لبنان و یمن تشکیل می‌شود که در زمینه آثار تخریبی جنگ بر محیط زیست صحبت می‌شود.

مدیر عامل مرکز صلح و محیط زیست با اشاره به این که آثار تخریبی جنگ‌ها بر در دنیا و به ویژه منطقه خاورمیانه روز به روز شدیدتر می‌شود ، افزود: به طور مثال آثار تخریبی که داعش در منطقه ایجاد کرده است این موضوع در پانل تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گفته لیاقتی، در قرن حاضر با پیشرفت فناوری‌های مدرن جنگی، خطرات و اثرات جنگ بر محیط زیست به شدت افزایش یافته است، روز بین‌المللی "جلوگیری از تخریب محیط زیست در جنگ و مناقشات مسلحانه" برای تاکید هرچه بیشتر بر تبعات مخرب زیست محیطی جنگ و اهمیت دادن به این موضوع نامگذاری شده است؛ عوارضی که در غالب موارد خساراتی جدی بر طبیعت برجای نهاده و غیر قابل جبران است.

کد خبر 313036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha