همشهری آنلاین: شرکت تویوتا قصد دارد طی پنج سال آینده با تاسیس شرکتی جدید به نام موسسه مطالعات تویوتا در سیلیکون‌ولی، یک میلیارد دلار سرمایه را صرف مطالعات روباتیک و هوش مصنوعی کند.

خودرو

براساس گزارش CNN، اين شركت قصد دارد از مطالعات جديد براي توليد خودروهايي تمام خودكار استفاده كرده و بر ويژگي‌هايي مانند ترمز خودكار تمركز كند كهتا به اين شكل مانع از بروز تصادفات رانندگي شود.

به گفته جان هنسن يكي از سخنگوهاي شركت تويوتا، بسياري از افراد به دنبال رانندگي خودكار هستند و اين موضوع بخشي اجتناب‌ناپذير از آينده است. اين شركت قصد دارد قابليت‌هاي رانندگي خودكار را از آزمايشگاه‌ها مستقيم وارد خودروهايش سازد تا سرعت توليد اين نوع خودروها افزايش يابد و اميدوار است خودروي جديدش بتواند خلا ميان مطالعات صرف و توليد را از ميان بردارد.

خودروهاي بدون راننده در سيليكون ولي موضوعاتي جذاب به شمار مي‌روند. دانشگاه استنفورد گروهي از محققانش را براي مطالعه روي اين موضوع به كار گرفته‌است و شركت‌هاي خودروسازي در اين منطقه مراكز نوآوري و ايده پردازي دارند و نسخه آزمايشي خودروي بدون راننده گوگل را مي‌توان در خيابان‌هاي سيليكون‌ولي مشاهده كرد. با اين‌همه تجاري سازي اين خودروها رويايي است كه تبديل آن به واقعيت نياز به زمان دارد.

شركت تويوتا براي هدايت تيم جديدش گيل پرت،‌مدير چالش روباتيك دارپا را استخدام كرده‌است. اين واحد از سال 2016 استخدام 200 كارمند را آغاز خواهد كرد و اميدوار است بتواند مهندساني از استنفورد و MIT را نيز جذب كند. اين مركز همچنين قصد دارد مطالعاتش را در زمينه هوش مصنوعي نيز بسط دهد و براي اين كار با شركت‌هاي نوپا، كارخانه‌ها و مراكز تحقيقاتي و دانشگاه‌ها همكاري خواهد‌كرد. هدف نهايي به گفته تويوتا حذف تمامي تصادفات رانندگي است كه محقق شدن آن نيازمند تلاشي بي‌حد و حساب است اما تويوتا اعتقاد دارد اين كار شدني است.

کد خبر 313027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha